Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Renault » układ hamulcowy Renault GRAND SCÉNIC IV (R9_) » zacisk hamulcowy Renault GRAND SCÉNIC IV (R9_) » części zacisku hamulcowego, tłoczki, zestawy naprawcze Renault GRAND SCÉNIC IV (R9_)

części zacisku hamulcowego, tłoczki, zestawy naprawcze do RENAULT GRAND SCÉNIC IV (R9_)

wybierz typ samochodu RENAULT GRAND SCÉNIC IV (R9_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
9.00 zł
 Kup
Długość [mm] 30
Wymiar gwintu M10x1
Rodzaj gwintu Gwint zewn.
Rozmiar klucza 11
nr EAN 5706021008777
Średnica [mm] 51
Wysokość [mm] 44,5
Strona zabudowy Oś przednia
System hamulcowy Man/Trw/Nih/Lu/K/Tok
Średnica [mm] 10
Strona zabudowy Oś przednia
System hamulcowy Mando
cena brutto:
10.00 zł
 Kup
Długość [mm] 34
Wymiar gwintu M10x1
Rodzaj gwintu Gwint zewn.
Rozmiar klucza 10
nr EAN 5706021008739
cena brutto:
11.00 zł
 Kup
Długość [mm] 31
Wymiar gwintu 3/8"x24UNF
Rodzaj gwintu Gwint zewn.
Rozmiar klucza 10
nr EAN 5706021008951
Status produktu: Normalny
nr EAN 5706021122398
Średnica [mm] 51
Strona zabudowy Oś przednia
Wysokość [mm] 44
Materiał Stal
nr EAN 8430320083858
Zestaw pełny 
System hamulcowy MANDO
Specyfikacja WITH GUIDE PINS
Średnica 1/Średnica 2 [mm] 14/10
nr EAN 8430320193137
Status produktu: Normalny
nr EAN 8430320299792
Wyświetlanie od 1 do 9 (z 9 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
części zacisku hamulcowego, tłoczki, zestawy naprawcze

Części zacisku hamulcowego, tłoczki, zestawy naprawcze


Zacisk hamulcowy jest podzespołem współpracującym z tarczą hamulcową. Jego zadaniem jest przeniesienie siły nacisku na pedał hamulcowy, na klocki, które wskutek tego dociskane są do tarczy, co w efekcie wywołuje tarcie niezbędne do zatrzymania pojazdu.

Zacisk jest elementem dość awaryjnych, w związku z czym wymaga kontroli i usuwania usterek, gdy tylko się pojawią. Zaniedbanie tego może doprowadzić do poważnych uszkodzeń mechanicznych, potencjalnie niebezpiecznych i generujących wysokie koszty naprawy.

Aby uporać się z większością problemów trapiących zaciski (np. wycieki, zablokowania itp.) ich producenci oferują bardzo szeroki wybór zestawów naprawczych. Elementami podlegającymi wymianie są gumowe uszczelki, osłony tłoczka, ale to nie wszystko. W przypadku nieco poważniejszych usterek można posiłkować się wymianą elementów, takich jak prowadnice tłoczków i cylinderki.

Ważną sprawą jest z pozoru nieistotna i często pomijana (zwłaszcza przez mniej doświadczone osoby) kwestia. Wymiany tego typu elementów należy dokonywać parami. Części układu hamulcowego bezpośrednio przekładają się na siłę i długość drogi hamowania. Ze względów bezpieczeństwa nie powinna ona być różna po obu stronach samochodu. Jeśli dokonujemy wymiany lub regeneracji zacisku z jednej strony, należy przeprowadzić adekwatne prace również z drugiej strony. Pozwoli to uniknąć niekontrolowanego hamowania na mokrej lub śliskiej nawierzchni.