Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Subaru » układ hamulcowy Subaru JUSTY I (KAD) » zacisk hamulcowy Subaru JUSTY I (KAD) » części zacisku hamulcowego, tłoczki, zestawy naprawcze Subaru JUSTY I (KAD)

części zacisku hamulcowego, tłoczki, zestawy naprawcze do SUBARU JUSTY I (KAD)

wybierz typ samochodu SUBARU JUSTY I (KAD):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
System hamulcowy ATE
nr EAN 4006633028837
System hamulcowy ATE
nr EAN 4006633084550
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze śrubami prowadzącymi zacisku hamulcowego
System hamulcowy ATE
nr EAN 4006633127080
Średnica [mm] 12
Strona zabudowy Oś przednia
System hamulcowy Ate
Średnica [mm] 44
Wysokość [mm] 46,5
Strona zabudowy Oś przednia
System hamulcowy Ate
Średnica [mm] 48
Wysokość [mm] 46,6
Strona zabudowy Oś przednia
System hamulcowy Ate/Bendix
cena brutto:
4.00 zł
 Kup
Długość [mm] 31
Wymiar gwintu M7x1
Rodzaj gwintu Gwint zewn.
Rozmiar klucza 7
nr EAN 5706021008845
Status produktu: Normalny
nr EAN 5706021008067
Status produktu: Normalny
nr EAN 5706021008074
Średnica [mm] 48
Strona zabudowy Oś przednia
Wysokość [mm] 47
Materiał Stal
System hamulcowy Ate
nr EAN 8430320077123
Zestaw pełny 
System hamulcowy BOSCH, KELSEY-HAYES
Specyfikacja WITH GUIDE PINS
Średnica 1/Średnica 2 [mm] 13/13
nr EAN 8430320123394
Strona zabudowy Oś przednia
Zestaw pełny 
System hamulcowy KELSEY HAYES
Specyfikacja WITH GUIDE PINS
Średnica [mm] 13
nr EAN 8430320123417
Kształt łba śruby / nakrętki Sześciokąt wewnętrzny
Wymiar gwintu M 8
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Strona zabudowy przy zacisku hamulca
Klasa wytrzymałości 8.8
Długość całkowita [mm] 53
Skok gwintu [mm] 1,25
Wyświetlanie od 1 do 15 (z 15 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
części zacisku hamulcowego, tłoczki, zestawy naprawcze

Części zacisku hamulcowego, tłoczki, zestawy naprawcze


Zacisk hamulcowy jest podzespołem współpracującym z tarczą hamulcową. Jego zadaniem jest przeniesienie siły nacisku na pedał hamulcowy, na klocki, które wskutek tego dociskane są do tarczy, co w efekcie wywołuje tarcie niezbędne do zatrzymania pojazdu.

Zacisk jest elementem dość awaryjnych, w związku z czym wymaga kontroli i usuwania usterek, gdy tylko się pojawią. Zaniedbanie tego może doprowadzić do poważnych uszkodzeń mechanicznych, potencjalnie niebezpiecznych i generujących wysokie koszty naprawy.

Aby uporać się z większością problemów trapiących zaciski (np. wycieki, zablokowania itp.) ich producenci oferują bardzo szeroki wybór zestawów naprawczych. Elementami podlegającymi wymianie są gumowe uszczelki, osłony tłoczka, ale to nie wszystko. W przypadku nieco poważniejszych usterek można posiłkować się wymianą elementów, takich jak prowadnice tłoczków i cylinderki.

Ważną sprawą jest z pozoru nieistotna i często pomijana (zwłaszcza przez mniej doświadczone osoby) kwestia. Wymiany tego typu elementów należy dokonywać parami. Części układu hamulcowego bezpośrednio przekładają się na siłę i długość drogi hamowania. Ze względów bezpieczeństwa nie powinna ona być różna po obu stronach samochodu. Jeśli dokonujemy wymiany lub regeneracji zacisku z jednej strony, należy przeprowadzić adekwatne prace również z drugiej strony. Pozwoli to uniknąć niekontrolowanego hamowania na mokrej lub śliskiej nawierzchni.