Strona zabudowy | z przodu | |
Wymiar gwintu | FM14X1.5 LHT | |
Wymiar stożka [mm] | 13,3 | |
Długość [mm] | 74 | |
nr EAN | 8717109321999 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Strona zabudowy | z obu stron | |
Gwint wewnętrzny [mm] | M14x1,5 RHT | |
nr EAN | 3358960663092 |
Wymiar stożka [mm] | 13,3 | |
Wymiar gwintu | M14x1,5 | |
nr EAN | 4014870430894 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Strona zabudowy | z obu stron | |
Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym | |
Gwint wewnętrzny [mm] | M14x1,5 | |
Wymiar gwintu | M12x1,25 | |
nr EAN | 4047437012950 |
Strona zabudowy | zewnętrzny | |
Strona zabudowy | z obu stron | |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Średnica 1 [mm] | 15 | |
Kształt | prosty | |
Rodzaj połączenia | Pojemnik | |
Długość 1 [mm] | 80 | |
Rozmiar gwintu 1 | M14X1.5 | |
Rozmiar gwintu 2 | M10X1.25 | |
Długość opakowania [cm] | 12,5 | |
Szerokość opakowania [cm] | 9 | |
Wysokość opakowania [cm] | 8 | |
nr EAN | 5010874763760 |
Wymiar stożka [mm] | 13,2 | |
Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym | |
Wymiar gwintu | 14x1,5 | |
nr EAN | 5703858463571 |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach | |
Gwint wewnętrzny 1 [mm] | M14x1,5 | |
Gwint zewn. 2 [mm] | M10x1,25 | |
Długość [mm] | 80 | |
Ciężar [kg] | 0,33 | |
nr EAN | 8435130306807 |
Strona zabudowy | z lewej | |
Strona zabudowy | z prawej | |
Zbieżność stożka | 1/8 | |
Długość [mm] | 73,5 | |
Wymiar gwintu | FM14X1,5R | |
Wymiar stożka [mm] | 13,5 | |
Rozmiar gwintu 1 | MM10x1,25R | |
nr EAN | 5413978141555 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z dodatkami | |
Długość [mm] | 74 | |
Wymiar gwintu | M10x1,25 | |
Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie | dla pojazdów z kierownicą z lewej / prawej strony | |
Gwint wewnętrzny [mm] | M14x1,5 | |
nr EAN | 3322937907502 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025
Objawy uszkodzenia czujnika wału korbowego
31-03-2025
Klimatyzacja i czynniki chłodnicze
23-03-2025
Ile trzeba zapłacić za wymianę tarcz i kloców hamulcowych.
14-03-2025
Ile kosztuje wymiana rozrządu?
07-03-2025
Kiedy należy wymieniać świece żarowe i zapłonowe?
04-03-2025