Do 29.08 infolinia nie będzie dostępna z powodu przerwy urlopowej. Zamówienia realizowane są normalnie.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Audi » silnik Audi A4 B5 Avant (8D5) » sterowanie silnikiem Audi A4 B5 Avant (8D5) » koło pasowe Audi A4 B5 Avant (8D5)

koło pasowe do AUDI A4 B5 Avant (8D5)

wybierz typ samochodu AUDI A4 B5 Avant (8D5):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ilość żeber 3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca wysprzęglony
Ilość żeber 4
Parametr 4PK+5PK
dodatkowo potrzebne artykuły patrz lista dodatków 
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z instrukcją montażu
Ciężar [kg] 2,00
nr EAN 3358960127112
Ø koła pasowego [mm] 143,0
Wysokość 1 [mm] 44,8
Wysokość 2 [mm] 54,6
Ciężar [kg] 2,2
nr EAN 8021787053036
Grubość [mm] 44,5
Średnica wewnętrzna [mm] 30,0
średnica zewnętrzna [mm] 138,5
średnica zewnętrzna [mm] 143,0
Ciężar [kg] 2,033
Ilość żeber 8
Parametr 4PK + 5PK
dla numeru OE 028 105 243 Q
nr EAN 4027816261407
Ilość żeber 4
Średnica wewnętrzna [mm] 30
Średnica 1 [mm] 138,5
Średnica 2 [mm] 138,5
Ilość żeber 2 5
nr EAN 8435398500481
Średnica 1/Średnica 2 [mm] 138,4 / 138,4
Ilość żeber 9
nr EAN 5901779869483
Grubość [mm] 44,5
Średnica wewnętrzna [mm] 30,0
średnica zewnętrzna [mm] 138,5
średnica zewnętrzna [mm] 143,0
Ciężar [kg] 2,033
Ilość żeber 8
Parametr 4PK + 5PK
nr EAN 5907558526127
Wyświetlanie od 1 do 6 (z 6 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
koło pasowe

Koło pasowe do napędu paska wieloklinowego


koło pasowe wału korbowegoKoło pasowe osadzone jest na wale korbowym silnika spalinowego. Koło pasowe służy do przekazywania ruchu obrotowego z wału korbowego na pasek wieloklinowy, który napędza pozostałe podzespoły silnika niezbędne do utrzymania jego pracy. Są to zazwyczaj alternator, pompa wspomagania układu kierowniczego lub sprężarka klimatyzacji.

Powierzchnia koła pasowego nie jest gładka, a przypomina powierzchnią strukturę paska wielorowkowego.  Ilość rowków na kole pasowym oraz na pasku wieloklinowym musi być zgodna. Koło pasowe nie stanowi jednolitego elementu a składa się z dwóch części wulkanizowanych gumą. Zadaniem gumy łączącej oba elementy koła pasowego jest tłumienie drgań powstających na wale korbowym silnika. Dzięki temu elementy które są napędzane paskiem wieloklinowym nie ulegają przedwczesnemu zużyciu.

Należy regularnie sprawdzać stan koła pasowego gdy rozwulkanizowane nie połączenia gumowego może doprowadzić do gwałtownej utraty napędu alternatora lub innych napędzanych podzespołów.