Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 30-0055 maxgear

Koło pasowe, wał korbowy 30-0055 MAXGEAR

30-0055 Koło pasowe, wał korbowy MAXGEAR
maxgear 30-0055
Koło pasowe, wał korbowy 30-0055

przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: 3 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

028105243Q/MG

numer części:

30-0055

producent:

MAXGEAR

Grubość [mm] 44,5
Średnica wewnętrzna [mm] 30,0
średnica zewnętrzna [mm] 138,5
średnica zewnętrzna [mm] 143,0
Ciężar [kg] 2,033
Ilość żeber 8
Parametr 4PK + 5PK
nr EAN 5907558526127

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 30-0055 MAXGEAR

KOĂşO PASOWE WAĂşU KORBOWEGO VW A4/PASSAT 1,9TDI 95-

Koło pasowe, wał korbowy 30-0055 ma zastosowanie do modeli samochodów

AUDI

TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

Numery OE Koło pasowe, wał korbowy 30-0055 producenta MAXGEAR

AUDI

028105243Q, 28105243Q

VOLKSWAGEN

028105243Q, 28105243Q

numery OEM:
AUDI      028 105 243 Q
AUDI      28 105 243 Q
VOLKSWAGEN      028 105 243 Q
VOLKSWAGEN      28 105 243 Q

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 30-0055 MAXGEAR w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.