Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Bmw » silnik Bmw 3 Touring (E36) » sterowanie silnikiem Bmw 3 Touring (E36) » koło pasowe Bmw 3 Touring (E36)

koło pasowe do BMW 3 Touring (E36)

wybierz typ samochodu BMW 3 Touring (E36):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Szerokość [mm] 50,0
Średnica wewnętrzna [mm] 31,0
średnica zewnętrzna [mm] 155,0
Ciężar [kg] 3,164
Ilość żeber 5
Parametr 6PK
nr EAN 4027816335795
Ilość żeber 6
Średnica wewnętrzna [mm] 32
średnica zewnętrzna [mm] 151,47
Średnica wewnętrzna [mm] 45
nr EAN 8435398501303
Ilość żeber 6
Średnica wewnętrzna [mm] 32
średnica zewnętrzna [mm] 151,5
Średnica wewnętrzna [mm] 45
nr EAN 8435398501662
Ilość żeber 5
Masa [g] 3641
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 157
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 157
Średnica wewnętrzna [mm] 32
Szerokość 1 [mm] 81
nr EAN 8033989215884
Szerokość [mm] 50,0
Średnica wewnętrzna [mm] 31,0
średnica zewnętrzna [mm] 155,0
Ciężar [kg] 3,164
Ilość żeber 5
Parametr 6PK
nr EAN 4044688647467
Wyświetlanie od 1 do 5 (z 5 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
koło pasowe

Koło pasowe do napędu paska wieloklinowego


koło pasowe wału korbowegoKoło pasowe osadzone jest na wale korbowym silnika spalinowego. Koło pasowe służy do przekazywania ruchu obrotowego z wału korbowego na pasek wieloklinowy, który napędza pozostałe podzespoły silnika niezbędne do utrzymania jego pracy. Są to zazwyczaj alternator, pompa wspomagania układu kierowniczego lub sprężarka klimatyzacji.

Powierzchnia koła pasowego nie jest gładka, a przypomina powierzchnią strukturę paska wielorowkowego.  Ilość rowków na kole pasowym oraz na pasku wieloklinowym musi być zgodna. Koło pasowe nie stanowi jednolitego elementu a składa się z dwóch części wulkanizowanych gumą. Zadaniem gumy łączącej oba elementy koła pasowego jest tłumienie drgań powstających na wale korbowym silnika. Dzięki temu elementy które są napędzane paskiem wieloklinowym nie ulegają przedwczesnemu zużyciu.

Należy regularnie sprawdzać stan koła pasowego gdy rozwulkanizowane nie połączenia gumowego może doprowadzić do gwałtownej utraty napędu alternatora lub innych napędzanych podzespołów.