Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Mercedes-benz » sterowanie silnikiem Mercedes-benz KLASA E (W212) » koło pasowe Mercedes-benz KLASA E (W212)

koło pasowe do MERCEDES-BENZ KLASA E (W212)

wybierz typ samochodu MERCEDES-BENZ KLASA E (W212):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ilość żeber 6
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca wysprzęglony
Parametr 7PK
średnica zewnętrzna [mm] 153
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z instrukcją montażu
Ciężar [kg] 2,70
nr EAN 3358960238696
Szerokość [mm] 73,0
Średnica wewnętrzna [mm] 32,0
średnica zewnętrzna [mm] 153,0
Ciężar [kg] 2,655
Ilość żeber 6
Parametr 7PK
dla numeru OE 642 030 04 03
nr EAN 4054224710975
Ciężar netto [g] 4600
nr EAN 5902048023568
Szerokość [mm] 73,0
Średnica wewnętrzna [mm] 32,0
średnica zewnętrzna [mm] 153,0
Ciężar [kg] 2,655
Ilość żeber 6
Parametr 7PK
nr EAN 4054228710971
Wyświetlanie od 1 do 4 (z 4 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
koło pasowe

Koło pasowe do napędu paska wieloklinowego


koło pasowe wału korbowegoKoło pasowe osadzone jest na wale korbowym silnika spalinowego. Koło pasowe służy do przekazywania ruchu obrotowego z wału korbowego na pasek wieloklinowy, który napędza pozostałe podzespoły silnika niezbędne do utrzymania jego pracy. Są to zazwyczaj alternator, pompa wspomagania układu kierowniczego lub sprężarka klimatyzacji.

Powierzchnia koła pasowego nie jest gładka, a przypomina powierzchnią strukturę paska wielorowkowego.  Ilość rowków na kole pasowym oraz na pasku wieloklinowym musi być zgodna. Koło pasowe nie stanowi jednolitego elementu a składa się z dwóch części wulkanizowanych gumą. Zadaniem gumy łączącej oba elementy koła pasowego jest tłumienie drgań powstających na wale korbowym silnika. Dzięki temu elementy które są napędzane paskiem wieloklinowym nie ulegają przedwczesnemu zużyciu.

Należy regularnie sprawdzać stan koła pasowego gdy rozwulkanizowane nie połączenia gumowego może doprowadzić do gwałtownej utraty napędu alternatora lub innych napędzanych podzespołów.