Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Renault » paski napędowe Renault SCÉNIC I nadwozie wielkoprzestrzenne (MPV) (JA0/1_, FA0_) » koło pasowe Renault SCÉNIC I nadwozie wielkoprzestrzenne (MPV) (JA0/1_, FA0_)

koło pasowe do RENAULT SCÉNIC I nadwozie wielkoprzestrzenne (MPV) (JA0/1_, FA0_)

wybierz typ samochodu RENAULT SCÉNIC I nadwozie wielkoprzestrzenne (MPV) (JA0/1_, FA0_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ilość żeber 5
Parametr 6PK
dodatkowo potrzebne artykuły patrz lista dodatków 
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z instrukcją montażu
Ciężar [kg] 1,58
nr EAN 3358960211378
Ilość żeber 5
Parametr 6PK
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z zestawem śrubowym
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z instrukcją montażu
nr EAN 3358960557476
Ø koła pasowego [mm] 136,0
Wysokość 1 [mm] 30,0
Ciężar [kg] 1,7
nr EAN 8021787005219
Grubość [mm] 28,0
Średnica wewnętrzna [mm] 12,5
średnica zewnętrzna [mm] 132,0
Ciężar [kg] 1,610
Ilość żeber 5
Parametr 6PK
nr EAN 4027816249344
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dodatkami
Liczba rowków 6
średnica zewnętrzna [mm] 136
Średnica wewnętrzna [mm] 12
Szerokość [mm] 33
nr EAN 5414465419447
Ilość żeber 6
średnica zewnętrzna [mm] 132
Średnica wewnętrzna [mm] 12,6
Średnica wewnętrzna [mm] 33
nr EAN 8435398500252
Ilość żeber 6
Średnica wewnętrzna [mm] 12,6
średnica zewnętrzna [mm] 132
Średnica wewnętrzna [mm] 33
nr EAN 8435398500009
Ilość żeber 6
średnica zewnętrzna [mm] 132
Średnica wewnętrzna [mm] 12,6
Średnica wewnętrzna [mm] 33
Ilość żeber 6
Średnica wewnętrzna [mm] 12,6
Średnica wewnętrzna [mm] 33
średnica zewnętrzna [mm] 132
średnica zewnętrzna [mm] 133,50
Szerokość [mm] 34,50
Liczba rowków 6
Drgania z tłumikiem drgań skrętnych
nr EAN 4005108485281
Średnica [mm] 133,50
Szerokość [mm] 34,50
Liczba rowków 6
Drgania z tłumikiem drgań skrętnych
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
nr EAN 4014870510831
Grubość [mm] 36,0
Średnica wewnętrzna [mm] 26,0
średnica zewnętrzna [mm] 155,0
Ciężar [kg] 1,400
Ilość żeber 4
Parametr 5PK
nr EAN 5907558591668
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 132,5
Ilość żeber 5
Masa [g] 2119
Średnica wewnętrzna [mm] 12,6
Szerokość 1 [mm] 36,5
Szerokość 2 [mm] 29
nr EAN 8033989015613
Wersja M12x1,25x45
dla numeru OE 93198144
Masa [g] 72
dla numeru OE 4433723
Wymagana ilość 1
nr EAN 8039712492256
cena brutto:
106.00 zł
 Kup
Indeks: QAP 22 240
Marka: QAP
Grupa towarowa TecDoc: Koło pasowe, wał korbowy
Nazwa: KOŁO PASOWE RENAULT
Opis: RENAULT DTI, DCI ilość żeber 6/śr.zew.132/śr.wew.12,6
Dane dodatkowe: Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: : 7700115309
Numer dostawcy: 22 240
Parametry:Ilość żeber : 6
Średnica wewnętrzna [mm] : 12,5
Średnica zewnętrzna [mm] : 132
Długość [mm] 1606
Szerokość [mm] 21,36
Ilość żeber 6
Materiał pasa EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 7316572391877
Wyświetlanie od 1 do 16 (z 16 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
koło pasowe

Koła pasowe


Koło pasowe odpowiada za napędzanie alternatora, wspomaga pracę kompresora klimatyzacji i układu kierowniczego. Jest ono ważnym i niezbędnym elementem wyposażenia każdego pojazdu. Jego konstrukcja opiera się na dwóch składowych, które połączone są ze sobą gumą sprężynowo-tłumiącą. Wraz z rozwojem technologii i zmian w konstrukcjach na przestrzeni ostatnich lat również koła pasowe zostały udoskonalone pod względem budowy. W najnowszych rozwiązaniach stosuje się koła pasowe z tłumikiem drgań TVD. 

Nowe rozwiązania sprzyjają tłumieniu drgań, występującym w pracującym silniku. Aktualnie montuje się dwa rodzaje kół pasowychotwarte i zamknięte. Otwarte koło pasowe jest charakterystyczne dla silników benzynowych, z kolei zamknięte dla jednostek wysokosprężynowych.
 

Co powoduje, że koła pasowe ulegają zużyciu, co jest ich największym zagrożeniem?


Mogą zostać niewłaściwie zamontowane lub eksploatowane. Na ich sprawność wpływ ma przedostająca się wody lub piasku, a także pyłu. Nierzadko też powodem usterki związanej z kołem pasowym jest modyfikacja układu poprzez zmianę długości paska. Zagrożeniem dla układu jest też odpalanie silnika z kołem pasowym bez obciążenia. Koła pasowe nie mogą być też montowane z wykorzystaniem starych śrub. Montaż odbywa się przy pomocy jednej śruby centralnej lub kilku na odpowiednim promieniu wewnętrznej powierzchni.
 

Kiedy wymienić koło pasowe w samochodzie?


Podobnie jak inne elementy pojazdu, które zużywają się na skutek eksploatacji,  koła pasowe powinny być regularnie kontrolowane. Zaleca się sprawdzanie ich sprawdzani po przejechaniu ok. 60 tys. km, a także za każdym razem, kiedy wymieniamy pasek wielorowkowy. Żywotność koła warunkuje też zbyt duży lub zbyt niski moment, z którym jest ono odkręcane. 

Ważna jest nie tylko wymiana koła pasowego w samochodzie w przypadku jego zużycia, ale też jego prawidłowy montaż z wykorzystaniem tylko nowych śrub i zachowaniem odpowiednich warunków higieny pracy.