Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Toyota CARINA E VI sedan (_T19_) 1.6 (AT190) (1993.01-1997.09) 107km » 22 240 qap
wybrany samochód: 
Toyota Carina E Vi Sedan (_t19_) 1.6 (at190) (1993.01-1997.09) 107km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

koło pasowe renault 22 240 QAP

106.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

22 240

producent:

QAP

Indeks: QAP 22 240
Marka: QAP
Grupa towarowa TecDoc: Koło pasowe, wał korbowy
Nazwa: KOŁO PASOWE RENAULT
Opis: RENAULT DTI, DCI ilość żeber 6/śr.zew.132/śr.wew.12,6
Dane dodatkowe: Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: : 7700115309
Numer dostawcy: 22 240
Parametry:Ilość żeber : 6
Średnica wewnętrzna [mm] : 12,5
Średnica zewnętrzna [mm] : 132

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie koło pasowe renault 22 240 QAP

numery OEM:
RENAULT      77 00 110 329
RENAULT      77 00 113 018
RENAULT      77 00 115 309
RENAULT      82 00 689 702
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie koło pasowe renault 22 240 QAP w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.

QAP