Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Audi » sterowanie silnikiem Audi A8 D3 (4E2, 4E8) » koło pasowe Audi A8 D3 (4E2, 4E8)

koło pasowe do AUDI A8 D3 (4E2, 4E8)

wybierz typ samochodu AUDI A8 D3 (4E2, 4E8):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ilość żeber 5
Ciężar [kg] 2,019
Parametr 6PK
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z instrukcją montażu
nr EAN 3358960368355
Ø koła pasowego [mm] 166,5
Wysokość 1 [mm] 21,0
Wysokość 2 [mm] 43,0
Ciężar [kg] 2,1
nr EAN 8021787033939
Wysokość [mm] 41
Średnica wewnętrzna [mm] 46,0
średnica zewnętrzna [mm] 166,65
Ciężar [kg] 2,04
Ilość żeber 5
Parametr 6PK
nr EAN 4054224019948
Ilość żeber 6
średnica zewnętrzna [mm] 161,8
Średnica wewnętrzna [mm] 31
nr EAN 8435398500948
Koła pasowe Koło pasowe paska wieloklinowego
Materiał Guma / metal
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca wysprzęglony
Drgania z tłumikiem drgań skrętnych
Liczba rowków 6
Wyświetlanie od 1 do 5 (z 5 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
koło pasowe

Koło pasowe do napędu paska wieloklinowego


koło pasowe wału korbowegoKoło pasowe osadzone jest na wale korbowym silnika spalinowego. Koło pasowe służy do przekazywania ruchu obrotowego z wału korbowego na pasek wieloklinowy, który napędza pozostałe podzespoły silnika niezbędne do utrzymania jego pracy. Są to zazwyczaj alternator, pompa wspomagania układu kierowniczego lub sprężarka klimatyzacji.

Powierzchnia koła pasowego nie jest gładka, a przypomina powierzchnią strukturę paska wielorowkowego.  Ilość rowków na kole pasowym oraz na pasku wieloklinowym musi być zgodna. Koło pasowe nie stanowi jednolitego elementu a składa się z dwóch części wulkanizowanych gumą. Zadaniem gumy łączącej oba elementy koła pasowego jest tłumienie drgań powstających na wale korbowym silnika. Dzięki temu elementy które są napędzane paskiem wieloklinowym nie ulegają przedwczesnemu zużyciu.

Należy regularnie sprawdzać stan koła pasowego gdy rozwulkanizowane nie połączenia gumowego może doprowadzić do gwałtownej utraty napędu alternatora lub innych napędzanych podzespołów.