Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Opel » silnik Opel COMBO Furgon/minivan (X12) » sterowanie silnikiem Opel COMBO Furgon/minivan (X12) » koło pasowe Opel COMBO Furgon/minivan (X12)

koło pasowe do OPEL COMBO Furgon/minivan (X12)

wybierz typ samochodu OPEL COMBO Furgon/minivan (X12):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ø koła pasowego [mm] 165,0
Wysokość 1 [mm] 32,0
Ciężar [kg] 1,5
nr EAN 8021787548259
średnica zewnętrzna [mm] 162,00
Szerokość [mm] 29,50
Liczba rowków 6
Drgania z tłumikiem drgań skrętnych
nr EAN 4005108485496
Szerokość [mm] 30
Średnica wewnętrzna [mm] 35
Ilość żeber 6
Ø koła pasowego [mm] 165
Średnica punktów mocowania [mm] 9
nr EAN 4031185265690
Średnica [mm] 160
Ilość żeber 6
nr EAN 7316575493332
Ilość żeber 6
Masa [g] 1538
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 165
Szerokość 1 [mm] 32
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze śrubą
nr EAN 3413521416040
Wyświetlanie od 1 do 5 (z 5 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
koło pasowe

Koło pasowe do napędu paska wieloklinowego


koło pasowe wału korbowegoKoło pasowe osadzone jest na wale korbowym silnika spalinowego. Koło pasowe służy do przekazywania ruchu obrotowego z wału korbowego na pasek wieloklinowy, który napędza pozostałe podzespoły silnika niezbędne do utrzymania jego pracy. Są to zazwyczaj alternator, pompa wspomagania układu kierowniczego lub sprężarka klimatyzacji.

Powierzchnia koła pasowego nie jest gładka, a przypomina powierzchnią strukturę paska wielorowkowego.  Ilość rowków na kole pasowym oraz na pasku wieloklinowym musi być zgodna. Koło pasowe nie stanowi jednolitego elementu a składa się z dwóch części wulkanizowanych gumą. Zadaniem gumy łączącej oba elementy koła pasowego jest tłumienie drgań powstających na wale korbowym silnika. Dzięki temu elementy które są napędzane paskiem wieloklinowym nie ulegają przedwczesnemu zużyciu.

Należy regularnie sprawdzać stan koła pasowego gdy rozwulkanizowane nie połączenia gumowego może doprowadzić do gwałtownej utraty napędu alternatora lub innych napędzanych podzespołów.