Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Mercedes-benz » sterowanie silnikiem Mercedes-benz SPRINTER 2-t Autobus (B901, B902) » koło pasowe Mercedes-benz SPRINTER 2-t Autobus (B901, B902)

koło pasowe do MERCEDES-BENZ SPRINTER 2-t Autobus (B901, B902)

wybierz typ samochodu MERCEDES-BENZ SPRINTER 2-t Autobus (B901, B902):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Szerokość [mm] 80,0
Średnica wewnętrzna [mm] 32,0
średnica zewnętrzna [mm] 230,0
Ciężar [kg] 2,854
Ilość żeber 5
Parametr 6PK
dla numeru OE 602 030 17 03
nr EAN 4027816312963
średnica zewnętrzna [mm] 230,0
Ciężar [kg] 3,14
Ilość żeber 5
Parametr 6PK
Wersja śruby/nakrętki z podkładką okrągłą
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca dla wału korbowego
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze śrubą
nr EAN 4027816335788
średnica zewnętrzna [mm] 230,0
Ciężar [kg] 3,140
Ilość żeber 5
Parametr 6PK
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze śrubą
Wersja śruby/nakrętki z podkładką okrągłą
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca dla wału korbowego
nr EAN 4044688647412
Wyświetlanie od 1 do 3 (z 3 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
koło pasowe

Koło pasowe do napędu paska wieloklinowego


koło pasowe wału korbowegoKoło pasowe osadzone jest na wale korbowym silnika spalinowego. Koło pasowe służy do przekazywania ruchu obrotowego z wału korbowego na pasek wieloklinowy, który napędza pozostałe podzespoły silnika niezbędne do utrzymania jego pracy. Są to zazwyczaj alternator, pompa wspomagania układu kierowniczego lub sprężarka klimatyzacji.

Powierzchnia koła pasowego nie jest gładka, a przypomina powierzchnią strukturę paska wielorowkowego.  Ilość rowków na kole pasowym oraz na pasku wieloklinowym musi być zgodna. Koło pasowe nie stanowi jednolitego elementu a składa się z dwóch części wulkanizowanych gumą. Zadaniem gumy łączącej oba elementy koła pasowego jest tłumienie drgań powstających na wale korbowym silnika. Dzięki temu elementy które są napędzane paskiem wieloklinowym nie ulegają przedwczesnemu zużyciu.

Należy regularnie sprawdzać stan koła pasowego gdy rozwulkanizowane nie połączenia gumowego może doprowadzić do gwałtownej utraty napędu alternatora lub innych napędzanych podzespołów.