Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Volvo » silnik Volvo FL III » sterowanie silnikiem Volvo FL III » koło pasowe Volvo FL III

koło pasowe do VOLVO FL III

wybierz typ samochodu VOLVO FL III:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
1,051.00 zł
 Kup
Ø koła pasowego [mm] 166,7
Wysokość 1 [mm] 22,6
Wysokość 2 [mm] 76,0
Ciężar [kg] 4,6
nr EAN 8021787093087
cena brutto:
598.00 zł
 Kup
Opcja wyposażenia For 1x 6PK
Ilość żeber 5
średnica zewnętrzna [mm] 153
Liczba rowków 6
nr EAN 5027049465817
cena brutto:
659.00 zł
 Kup
Opcja wyposażenia For 1x 6PK
Szerokość [mm] 76,25
Ilość żeber 5
średnica zewnętrzna [mm] 140,50
Liczba rowków 6
Średnica wewnętrzna [mm] 10,0
Średnica wewnętrzna [mm] 45,0
średnica zewnętrzna [mm] 185,0
Materiał Guma / metal
Ciężar [kg] 3,34
Ilość żeber 5
Parametr 6PK
dla numeru OE 11 23 8 512 072
nr EAN 4027816374190
Masa [g] 3857
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 185
Ilość żeber 6
Średnica wewnętrzna [mm] 10
nr EAN 8036012455257
Średnica wewnętrzna [mm] 10,0
Średnica wewnętrzna [mm] 45,0
średnica zewnętrzna [mm] 185,0
Materiał Guma / metal
Ciężar [kg] 3,34
Ilość żeber 5
Parametr 6PK
nr EAN 4044688374196
Koła pasowe Koło pasowe paska wieloklinowego
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca wysprzęglony
Drgania z tłumikiem drgań skrętnych
Materiał Guma / metal
Zalecane rozszerzenie naprawy patrz lista dodatków 
Liczba rowków 6
Wyświetlanie od 1 do 7 (z 7 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
koło pasowe

Koło pasowe do napędu paska wieloklinowego


koło pasowe wału korbowegoKoło pasowe osadzone jest na wale korbowym silnika spalinowego. Koło pasowe służy do przekazywania ruchu obrotowego z wału korbowego na pasek wieloklinowy, który napędza pozostałe podzespoły silnika niezbędne do utrzymania jego pracy. Są to zazwyczaj alternator, pompa wspomagania układu kierowniczego lub sprężarka klimatyzacji.

Powierzchnia koła pasowego nie jest gładka, a przypomina powierzchnią strukturę paska wielorowkowego.  Ilość rowków na kole pasowym oraz na pasku wieloklinowym musi być zgodna. Koło pasowe nie stanowi jednolitego elementu a składa się z dwóch części wulkanizowanych gumą. Zadaniem gumy łączącej oba elementy koła pasowego jest tłumienie drgań powstających na wale korbowym silnika. Dzięki temu elementy które są napędzane paskiem wieloklinowym nie ulegają przedwczesnemu zużyciu.

Należy regularnie sprawdzać stan koła pasowego gdy rozwulkanizowane nie połączenia gumowego może doprowadzić do gwałtownej utraty napędu alternatora lub innych napędzanych podzespołów.