
| Strona zabudowy | z przodu | 
| Wymiar gwintu | FM16X1.5 RHT | 
| Wymiar stożka [mm] | 16,5 | 
| Długość [mm] | 90 | 
| nr EAN | 8717109355505 | 

| Strona zabudowy | z przodu | 
| Wymiar gwintu | FM16X1.5 RHT | 
| Wymiar stożka [mm] | 16,5 | 
| Długość [mm] | 90 | 
| nr EAN | 8717109355512 | 

| Długość [mm] | 115 | 
| Szerokość [mm] | 42 | 
| Wysokość [mm] | 100 | 
| nr EAN | 5012759399408 | 

| Długość [mm] | 115 | 
| Szerokość [mm] | 42 | 
| Wysokość [mm] | 100 | 
| nr EAN | 5012759399392 | 

| parzyste numery artykułów | 36911 | 
| Gwint wewnętrzny [mm] | M16 x 1,5 | 
| Gwint zewn. [mm] | M14 x 1,5 | 
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym | 
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej | 
| Ciężar [kg] | 0,565 | 
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką | 
| nr EAN | 4027816369103 | 

| parzyste numery artykułów | 36910 | 
| Gwint wewnętrzny [mm] | M16 x 1,5 | 
| Gwint zewn. [mm] | M14 x 1,5 | 
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym | 
| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej | 
| Ciężar [kg] | 0,566 | 
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką | 
| nr EAN | 4027816369110 | 

| Długość [mm] | 306 | 
| Gwint wewnętrzny [mm] | M16 x 1,5 | 
| Gwint zewn. [mm] | M16 x 1,5 | 
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach | 
| Ciężar [kg] | 0,700 | 
| dla numeru OE | 7L0 422 810 D | 
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką | 
| nr EAN | 4027816372035 | 

| Strona zabudowy | z obu stron | 
| Strona zabudowy | wewnątrz | 
| Strona zabudowy | Oś przednia | 
| Długość [mm] | 305 | 
| Średnica 1 [mm] | 16,7 | 
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym | 
| Rodzaj połączenia | Pojemnik | 
| Rozmiar gwintu 1 | M16X1.5 | 
| Rozmiar gwintu 2 | M16X1.5 | 
| Długość opakowania [cm] | 34,5 | 
| Szerokość opakowania [cm] | 8,5 | 
| Wysokość opakowania [cm] | 6,5 | 
| nr EAN | 4044197323050 | 

| Strona zabudowy | zewnętrzny | 
| Strona zabudowy | z lewej | 
| Strona zabudowy | Oś przednia | 
| Średnica 1 [mm] | 20,2 | 
| Kształt | ustawiony pod kątem | 
| Rodzaj połączenia | Pojemnik | 
| Długość 1 [mm] | 89 | 
| Długość 2 [mm] | 28 | 
| Rozmiar gwintu 1 | M16X1.5 | 
| Rozmiar gwintu 2 | M14X1.5 | 
| Długość opakowania [cm] | 20 | 
| Szerokość opakowania [cm] | 9,5 | 
| Wysokość opakowania [cm] | 5 | 
| nr EAN | 4044197334360 | 

| Strona zabudowy | zewnętrzny | 
| Strona zabudowy | z prawej | 
| Strona zabudowy | Oś przednia | 
| Średnica 1 [mm] | 20,2 | 
| Kształt | ustawiony pod kątem | 
| Rodzaj połączenia | Pojemnik | 
| Długość 1 [mm] | 89 | 
| Długość 2 [mm] | 28 | 
| Rozmiar gwintu 1 | M16X1.5 | 
| Rozmiar gwintu 2 | M14X1.5 | 
| Długość opakowania [cm] | 20 | 
| Szerokość opakowania [cm] | 9,5 | 
| Wysokość opakowania [cm] | 5 | 
| nr EAN | 4044197334377 | 

| parzyste numery artykułów | 5034778 | 
| Wymiar gwintu | M16x1,5 | 
| nr EAN | 5703858788223 | 

| parzyste numery artykułów | 5034777 | 
| Wymiar gwintu | M16x1,5 | 
| nr EAN | 5703858788230 | 

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach | 
| Wymiar gwintu | MM16X1,5R | 
| Rozmiar gwintu 1 | MM16X1,5R | 
| Długość przegub osiowy [mm] | 293 | 
| Tylko w połączeniu z | NUT | 
| nr EAN | 5413978169757 | 
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych 
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów 
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie 
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać? 
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta? 
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych. 
15-04-2025