Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Dodge NITRO 2.8 CRD (2007.06-2012.12) 177km » 5034778 nk
wybrany samochód: 
Dodge Nitro 2.8 Crd (2007.06-2012.12) 177km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 5034778 NK

5034778 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego NK
44.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Czwartek
1 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

5034778

producent:

NK

Status produktu: Normalny
parzyste numery artykułów5034777
Wymiar gwintuM16x1,5
nr EAN5703858788230

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 5034778 NK

KOĐC. DR. KIER. VW TOUAREG 02- PR
numery OEM:
AUDI      7L0 422 818 B
AUDI      7L0 422 818 C
AUDI      7L0 422 818 D
PORSCHE      947 347 132 20
PORSCHE      955 347 132 20
PORSCHE      955 347 132 21
PORSCHE      955 347 132 22
VOLKSWAGEN      2H0 422 818
VOLKSWAGEN      7L0 422 818 A
VOLKSWAGEN      7L0 422 818 B
VOLKSWAGEN      7L0 422 818 C
VOLKSWAGEN      7L0 422 818 D

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 5034778 NK w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.