Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » G1-1207 optimal

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1207 OPTIMAL

G1-1207 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OPTIMAL
optimal G1-1207
Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1207

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

G0-678

numer części:

G1-1207

producent:

OPTIMAL

Strona zabudowy z prawej
Strona zabudowy zewnętrzny
Strona zabudowy Oś przednia
Długość [mm] 89
Wymagana ilość 1
Wymiar stożka [mm] 16,5
Gwint wewnętrzny [mm] M16 x 1,50 RHT F
Gwint zewn. [mm] M14 x 1,50 RHT M
parzyste numery artykułów G1-1206
nr EAN 4031185134125

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1207 OPTIMAL

KOŃCÓWKA DR OPTIMAL G1-1207 PRAWA AUDI Q7 06-,VW TOUAREG 02-
numery OEM:
AUDI      7L0422818B
AUDI      7L0422818C
AUDI      7L0422818D
PORSCHE      95534713220
PORSCHE      95534713221
PORSCHE      95534713222
VOLKSWAGEN      2H0422818
VOLKSWAGEN      7L0422818B
VOLKSWAGEN      7L0422818C
VOLKSWAGEN      7L0422818D

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1207 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.