Strona zabudowy | z przodu |
Wymiar gwintu | MM14X1.5 RHT |
Wymiar stożka [mm] | 12 |
Długość [mm] | 91 |
Ograniczenia producenta | TRW |
nr EAN | 8717109319699 |
Długość [mm] | 332 |
Szerokość [mm] | 37 |
Wysokość [mm] | 37 |
nr EAN | 5012759850732 |
Długość [mm] | 110 |
Szerokość [mm] | 38 |
Wysokość [mm] | 68 |
nr EAN | 5012759852255 |
Grubość [mm] | 70,0 |
Gwint zewn. [mm] | M14 x 1,5 |
Gwint zewn. [mm] | M10 x 1,25 |
Długość gwintu [mm] | 60 |
Długość gwintu [mm] | 18,4 |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
Ciężar [kg] | 0,310 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
nr EAN | 4027816093176 |
Strona zabudowy | zewnętrzny |
Strona zabudowy | z obu stron |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Średnica 1 [mm] | 14 |
Kształt | ustawiony pod kątem |
Rodzaj połączenia | Pojemnik |
Długość 1 [mm] | 90 |
Długość 2 [mm] | 18 |
Rozmiar gwintu 1 | M14X1.5 |
Rozmiar gwintu 2 | M10X1.25 |
Długość opakowania [cm] | 13 |
Szerokość opakowania [cm] | 8,5 |
Wysokość opakowania [cm] | 6,5 |
nr EAN | 5010874754454 |
Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
Wymiar gwintu | 14x1,5 |
nr EAN | 5703858464806 |
Ciężar netto [g] | 342 |
nr EAN | 5908281450925 |
Grubość [mm] | 70,0 |
Gwint zewn. [mm] | M14 x 1,5 |
Gwint zewn. [mm] | M10 x 1,25 |
Długość gwintu [mm] | 60 |
Długość gwintu [mm] | 18,4 |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
Ciężar [kg] | 0,31 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
nr EAN | 4044688510686 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.
Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025