
| parzyste numery artykułów | 02284 |
| Długość [mm] | 90 |
| Gwint zewn. [mm] | M14 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M12 x 1,5 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Wymiar stożka [mm] | 14 |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Ciężar [kg] | 0,28 |
| dla numeru OE | 311 415 812 C |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4027816022855 |

| Szerokość [mm] | 65,0 |
| Grubość [mm] | 12,0 |
| Średnica wewnętrzna [mm] | 21,5 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 72,0 |
| Ø rozmieszczenia otworów [mm] | 50 |
| Średnica punktów mocowania [mm] | 8,4 |
| Materiał | Guma / metal |
| Ciężar [kg] | 0,059 |
| uwzględnić informację serwisową | |
| nr EAN | 4027816079248 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Strona zabudowy | wewnątrz |
| Długość [mm] | 142 |
| Rozmiar gwintu 1 | M12x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem lewostronnym |
| parzyste numery artykułów | 116 020 0617 |
| nr EAN | 4040074018033 |

| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Długość [mm] | 90 |
| Rozmiar gwintu 1 | M12x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
| parzyste numery artykułów | 116 020 0618 |
| nr EAN | 4040074013595 |

| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Długość [mm] | 90 |
| Rozmiar gwintu 1 | M12x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem lewostronnym |
| parzyste numery artykułów | 116 020 9026 |
| nr EAN | 4040074000045 |

| Strona zabudowy | wewnątrz |
| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Długość [mm] | 88 |
| Rozmiar gwintu 1 | M12x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
| parzyste numery artykułów | 116 020 0615 |
| nr EAN | 4040074002032 |

| Gwint zewn. 1 [mm] | M14x1,5 |
| Gwint zewn. 2 [mm] | M12x1,5 |
| Długość [mm] | 90 |
| Ciężar [kg] | 0,312 |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| nr EAN | 8435130304179 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025