Strona zabudowy | z przodu |
Wymiar gwintu | FM12X1.5 RHT |
Wymiar stożka [mm] | 12 |
Długość [mm] | 127 |
nr EAN | 8717109320190 |
Wymiar stożka [mm] | 12 |
Wymiar gwintu | M12x1,5 |
nr EAN | 4014870430405 |
Długość [mm] | 197 |
Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,5 |
Gwint zewn. [mm] | M12 x 1,5 |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
Ciężar [kg] | 0,430 |
dla numeru OE | 5960321 |
nr EAN | 4027816125716 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Strona zabudowy | z obu stron |
Strona zabudowy | zewnętrzny |
Rozmiar gwintu 2 | M12x1.5 |
Numer seryjny | 4313030 |
nr EAN | 5901159096072 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Drążek / rozpórka | Podpora ochronna |
nr EAN | 8001063785516 |
Strona zabudowy | zewnętrzny |
Strona zabudowy | z obu stron |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Średnica 1 [mm] | 13 |
Kształt | prosty |
Rodzaj połączenia | Pojemnik |
Długość 1 [mm] | 125 |
Długość 2 [mm] | 24,5 |
Rozmiar gwintu 1 | M12X1.5 |
Rozmiar gwintu 2 | M10X1.25 |
Długość opakowania [cm] | 20 |
Szerokość opakowania [cm] | 9,5 |
Wysokość opakowania [cm] | 5 |
nr EAN | 5010874758834 |
Strona zabudowy | z obu stron |
Wymiar gwintu | M12 |
Gwint wewnętrzny [mm] | M12X1,5 |
Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
Gwint wewnętrzny 1 [mm] | M14x1 |
Gwint zewn. 2 [mm] | M10x1,25 |
Długość [mm] | 190 |
Ciężar [kg] | 0,485 |
nr EAN | 8435130301970 |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
Gwint wewnętrzny 1 [mm] | M12x1,5 |
Gwint zewn. 2 [mm] | M10x1,25 |
Długość [mm] | 127 |
Ciężar [kg] | 0,38 |
nr EAN | 8435130302052 |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
Gwint wewnętrzny 1 [mm] | M14x1,5 |
Gwint zewn. 2 [mm] | M14x1 |
Długość [mm] | 133 |
Ciężar [kg] | 0,345 |
nr EAN | 8435130307705 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.
Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025
Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025