Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Audi A8 D5 (4N2, 4N8, 4NC, 4NL) 60 TDI Mild Hybrid quattro (2019.11-???) 435km » 301181313790 magneti marelli
wybrany samochód: 
Audi A8 D5 (4n2, 4n8, 4nc, 4nl) 60 Tdi Mild Hybrid Quattro (2019.11-???) 435km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 301181313790 MAGNETI MARELLI

301181313790 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny MAGNETI MARELLI
39.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
4 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: 4 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

SSP1379

numer części:

301181313790

producent:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: w przygotowaniu
Strona zabudowyOś przednia
Drążek / rozpórkaPodpora ochronna
nr EAN8001063785516

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 301181313790 MAGNETI MARELLI

Drążek kierowniczy boczny (bez końcówki) L/P (dł.: 130mm) pasuje do: FIAT 126, 127, 128, 147, FIORINO, PANDA, PANDA/HATCHBACK, X 1/9, FSO 126P, SEAT MARBELLA, MARBELLA/HATCHBACK 0.6-1.5 03.69-07.04
numery OEM:
brak danych o numerach OEM
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 301181313790 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.