Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 4313030 kraft automotive

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 4313030 KRAFT AUTOMOTIVE

4313030 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego KRAFT AUTOMOTIVE
23.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

4313030

producent:

KRAFT AUTOMOTIVE

Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z obu stron
Strona zabudowy zewnętrzny
Rozmiar gwintu 2 M12x1.5
Numer seryjny 4313030
nr EAN 5901159096072

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 4313030 KRAFT AUTOMOTIVE

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 4313030 ma zastosowanie do modeli samochodów

FIAT

MULTIPLA, STRADA, PUNTO, DOBLO, STILO, DUCATO, ULYSSE

LANCIA

LYBRA, LYBRA SW, THESIS, PHEDRA, YPSILON, MUSA, DELTA III

SEAT

TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL

Numery OE Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 4313030 producenta KRAFT AUTOMOTIVE

FIAT

5958246, 5958247, 5983406, 7560331, 7669756

LANCIA

5958246, 5958247, 5983406, 7560331

SEAT

SE127162410A

numery OEM:
FIAT      5958246
FIAT      5958247
FIAT      5983406
FIAT      7560331
FIAT      7669756
INNOCENTI      5958246
INNOCENTI      5958247
INNOCENTI      5983406
INNOCENTI      7560331
LANCIA      5958246
LANCIA      5958247
LANCIA      5983406
LANCIA      7560331
SEAT      SE127162410A
AUTOBIANCHI      5958246
AUTOBIANCHI      5958247
AUTOBIANCHI      5983404
AUTOBIANCHI      5983406
AUTOBIANCHI      7560331

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 4313030 KRAFT AUTOMOTIVE w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.