Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » G1-014 optimal

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-014 OPTIMAL

G1-014 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OPTIMAL
optimal G1-014

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

G1-014

producent:

OPTIMAL

Strona zabudowy z obu stron
Strona zabudowy Oś przednia
Długość [mm] 127
Wymiar stożka [mm] 12
Gwint wewnętrzny [mm] M12 x 1,50 RHT F
Zbieżność stożka 1/10
nr EAN 4031185910149

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-014 OPTIMAL

KOŃCÓWKA DR OPTIMAL G1-014 FIAT UNO/LANCIA Y10
numery OEM:
FIAT      05958246
FIAT      5958246
FIAT      5958247
FIAT      5983404
FIAT      5983406
FIAT      SE127162410A
LANCIA      05958246
LANCIA      5958246
LANCIA      5958247
LANCIA      5983404
LANCIA      5983406
SEAT      127162410A
SEAT      5958246
SEAT      5958247
SEAT      5983404
SEAT      5983406
SEAT      SE127162410A

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-014 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.