


| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Rozmiar gwintu 1 | M16x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
| Długość [mm] | 242,5 |
| nr EAN | 4047437507548 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z lewej |
| Wymiar gwintu | M12x1,2 ausssen |
| parzyste numery artykułów | 42169 01 |
| nr EAN | 4047437506541 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z prawej |
| Wymiar gwintu | M12x1,25 aussen |
| parzyste numery artykułów | 42168 01 |
| nr EAN | 4047437506565 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Długość [mm] | 264 |
| Rozmiar gwintu 1 | M16x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
| Wersja wzmocniona | |
| nr EAN | 4040074284346 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Długość [mm] | 185 |
| Rozmiar gwintu 1 | M12x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
| Wersja wzmocniona | |
| parzyste numery artykułów | 11-16 020 0042/HD |
| nr EAN | 4040074285640 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Długość [mm] | 185 |
| Rozmiar gwintu 1 | M12x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
| Wersja wzmocniona | |
| parzyste numery artykułów | 11-16 020 0041/HD |
| nr EAN | 4040074285671 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Średnica 1 [mm] | 18,9 |
| Kształt | ustawiony pod kątem |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Długość 1 [mm] | 185 |
| Długość 2 [mm] | 25,5 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M12X1.5 |
| Długość opakowania [cm] | 21,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 13 |
| Wysokość opakowania [cm] | 6 |
| nr EAN | 4060426313722 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Średnica 1 [mm] | 18,9 |
| Kształt | ustawiony pod kątem |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Długość 1 [mm] | 185 |
| Długość 2 [mm] | 25,5 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M12X1.5 |
| Długość opakowania [cm] | 21,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 12,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 6 |
| nr EAN | 4060426313739 |

| Strona zabudowy | z lewej |
| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Długość [mm] | 185 |
| Wymagana ilość | 1 |
| Wymiar stożka [mm] | 14,2 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,50 RHT M |
| Gwint zewn. [mm] | M12 x 1,50 RHT M |
| parzyste numery artykułów | G1-1585 |
| Rodzaj mocowania | wiszący |
| alternatywny zestaw naprawczy | G0-820 |
| Numer artykułu zalecanego dodatku | G2-1321 |
| nr EAN | 4058787152975 |

| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z prawej |
| Długość [mm] | 185 |
| Wymagana ilość | 1 |
| Wymiar stożka [mm] | 14,2 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,50 RHT M |
| Gwint zewn. [mm] | M12 x 1,50 RHT M |
| parzyste numery artykułów | G1-1584 |
| Rodzaj mocowania | wiszący |
| alternatywny zestaw naprawczy | G0-821 |
| Numer artykułu zalecanego dodatku | G2-1321 |
| nr EAN | 4058787152982 |

| Strona zabudowy | z obu stron |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | wewnątrz |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez manszety układu kierowniczego |
| Numer artykułu zalecanego dodatku | G1-1584 |
| Numer artykułu zalecanego dodatku | G1-1585 |
| Wymagana ilość | 2 |
| Długość całkowita [mm] | 281 |
| alternatywny zestaw naprawczy | G0-821 |
| alternatywny zestaw naprawczy | G0-820 |
| Gwint zewn. 1 [mm] | M16 x 1,50 RHT M |
| Gwint zewn. 2 [mm] | M14 x 1,50 RHT M |
| nr EAN | 4058787152999 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Wymiar gwintu | M14x1.5 |

| Strona zabudowy | os przednia, z prawej |
| Długość [mm] | 185 |
| Wymiar gwintu | M12 |
| Średnica 1 [mm] | 18,9 |
| Kształt | ustawiony pod kątem |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Długość 1 [mm] | 185 |
| Długość 2 [mm] | 25,5 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M12X1.5 |
| Długość opakowania [cm] | 21,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 12,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 6 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Strona zabudowy | wewnątrz |
| Rodzaj gwintu | z gwintem zewnętrznym |
| Rozmiar gwintu 1 | M14 |

| Strona zabudowy | Oś przednia, z lewej |
| Długość [mm] | 185 |
| Wymiar gwintu | M12 |
| Średnica 1 [mm] | 18,9 |
| Kształt | ustawiony pod kątem |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Długość 1 [mm] | 185 |
| Długość 2 [mm] | 25,5 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M12X1.5 |
| Długość opakowania [cm] | 21,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 13 |
| Wysokość opakowania [cm] | 6 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Gwint zewn. 1 [mm] | M16x1,5 |
| Gwint zewn. 2 [mm] | M14x1,5 |
| Długość [mm] | 264 |
| Ciężar [kg] | 0,644 |
| nr EAN | 8435130361981 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Gwint wewnętrzny 1 [mm] | M14x1,5 |
| Gwint zewn. 2 [mm] | M12x1,5 |
| Długość [mm] | 185 |
| Ciężar [kg] | 0,786 |
| nr EAN | 8435130366443 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Wymiar gwintu | MM16X1,5R |
| Rozmiar gwintu 1 | MM14X1,5R |
| Długość przegub osiowy [mm] | 265 |
| Tylko w połączeniu z | NUT |
| nr EAN | 5413978270415 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Zbieżność stożka | 1/5 |
| Długość [mm] | 185 |
| Wymiar gwintu | FM14X1,5R |
| Wymiar stożka [mm] | 14,2 |
| Rozmiar gwintu 1 | MM12X1,5R |
| parzyste numery artykułów | 54139 |
| nr EAN | 5413978270453 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Zbieżność stożka | 1/5 |
| Długość [mm] | 185 |
| Wymiar gwintu | FM14X1,5R |
| Wymiar stożka [mm] | 14,2 |
| Rozmiar gwintu 1 | MM12X1,5R |
| parzyste numery artykułów | 54138 |
| nr EAN | 5413978270460 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025