
| Długość [mm] | 260 |
| Szerokość [mm] | 38 |
| Wysokość [mm] | 38 |
| nr EAN | 5012759534540 |

| Długość [mm] | 194 |
| Szerokość [mm] | 42 |
| Wysokość [mm] | 80 |
| nr EAN | 5012759994948 |

| Rozmiar gwintu 1 | M15x1,5A |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5A |
| Długość przegub osiowy [mm] | 242 |
| nr EAN | 4014870427528 |

| Wymiar stożka [mm] | 13,5 |
| Rozmiar gwintu 1 | M15 x 1,5 |
| nr EAN | 4014870434472 |

| Długość [mm] | 191 |
| Grubość [mm] | 77,0 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M15 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M12 x 1,25 |
| Rozmiar klucza | 19 |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,64 |
| dla numeru OE | 45460-09060 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką koronową |
| nr EAN | 4027816431848 |

| Długość [mm] | 242,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M15 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M14 x 1,5 |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,668 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4027816431893 |

| Rodzaj przegubu | Przegub krzyżowy |
| Długość 1 [mm] | 40,00 |
| Średnica 1 [mm] | 16,05 |
| Smarowanie | ze stałym smarowaniem |
| Jakość | Standard |
| Nowa część | |
| nr EAN | 4019064300243 |

| Wymiar gwintu | 15x1,5 |
| nr EAN | 5703858904623 |

| Rodzaj przegubu | Przegub krzyżowy |
| Długość 1 [mm] | 40,00 |
| Średnica 1 [mm] | 16,05 |
| Smarowanie | ze stałym smarowaniem |
| Jakość | Standard |
| Nowa część |

| Długość [mm] | 171 |
| Wymiar stożka [mm] | 13,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M12x1.25 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M15x1.5 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z dodatkami |
| nr EAN | 3322938101275 |

| Długość [mm] | 242,5 |
| Długość całkowita [mm] | 260 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M15x1,5 |
| rura Ø [mm] | 18 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z dodatkami |
| nr EAN | 3322938346195 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025