Strona zabudowy | z przodu | |
Wymiar gwintu | FM14X2.0 RHT | |
Wymiar stożka [mm] | 13 | |
Długość [mm] | 75 | |
nr EAN | 8717109324730 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Strona zabudowy | z obu stron | |
Gwint wewnętrzny [mm] | M 14x2 | |
nr EAN | 3358960661401 |
Długość [mm] | 92 | |
Szerokość [mm] | 38 | |
Wysokość [mm] | 73 | |
nr EAN | 5012759851791 |
Wymiar stożka [mm] | 12,7 | |
Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym | |
Gwint wewnętrzny [mm] | M14x2,0 | |
nr EAN | 4014870438630 |
Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 2 | |
Gwint zewn. [mm] | M12 x 1,5 | |
Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym | |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach | |
Ciężar [kg] | 0,4 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką | |
dla numeru OE | 3516944 | |
nr EAN | 4027816120773 |
Długość [mm] | 285 | |
Gwint zewn. [mm] | M14 x 2 | |
Gwint zewn. [mm] | M14 x 1,5 | |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach | |
Ciężar [kg] | 0,474 | |
nr EAN | 4027816154594 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Strona zabudowy | z obu stron | |
Strona zabudowy | zewnętrzny | |
Numer seryjny | 4316300 | |
nr EAN | 5901159097376 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Strona zabudowy | z obu stron | |
Strona zabudowy | zewnętrzny | |
Długość [mm] | 74 | |
Wymiar stożka [mm] | 14 | |
Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym | |
Gwint wewnętrzny [mm] | M14x2,0 | |
Gwint zewn. [mm] | M12x1,75 | |
dla ID przekładni kierowniczej | ZF/CAM/TRW | |
nr EAN | 4047437011649 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Strona zabudowy | z obu stron | |
Strona zabudowy | zewnętrzny | |
Długość [mm] | 74 | |
Wymiar stożka [mm] | 14 | |
Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym | |
Gwint wewnętrzny [mm] | M14x2,0 | |
Gwint zewn. [mm] | M12x1,75 | |
dla ID przekładni kierowniczej | ZF/CAM/TRW | |
nr EAN | 5907558565201 |
Strona zabudowy | zewnętrzny | |
Strona zabudowy | z obu stron | |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Średnica 1 [mm] | 14 | |
Kształt | prosty | |
Rodzaj połączenia | Pojemnik | |
Długość 1 [mm] | 75 | |
Długość 2 [mm] | 20 | |
Rozmiar gwintu 1 | M14X2 | |
Rozmiar gwintu 2 | M12X1.5 | |
Długość opakowania [cm] | 12,5 | |
Szerokość opakowania [cm] | 9 | |
Wysokość opakowania [cm] | 8 | |
nr EAN | 5010874750036 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Strona zabudowy | z obu stron |
Długość [mm] | 74 |
Wymiar gwintu | M14 |
Gwint wewnętrzny [mm] | M 14x2 |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach | |
Gwint wewnętrzny 1 [mm] | M14x2 | |
Gwint zewn. 2 [mm] | M12x1,5 | |
Długość [mm] | 75 | |
Ciężar [kg] | 0,31 | |
nr EAN | 8435130306463 |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach | |
Gwint wewnętrzny 1 [mm] | M20x1,5 | |
Gwint zewn. 2 [mm] | M14x2 | |
Długość [mm] | 280 | |
Ciężar [kg] | 0,518 | |
nr EAN | 8435130310095 |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach | |
Zbieżność stożka | 1/10 | |
Długość [mm] | 72 | |
Wymiar gwintu | FM14X2R | |
Wymiar stożka [mm] | 12,8 | |
Rozmiar gwintu 1 | MM12x1,5R | |
nr EAN | 5413978136339 |
Długość [mm] | 74 | |
Wymiar gwintu | M14 x 2 | |
Rozmiar gwintu 1 | M12 x 1,25 | |
parzyste numery artykułów | VKDY 316003 | |
nr EAN | 7316579301169 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Strona zabudowy | z obu stron | |
Strona zabudowy | zewnętrzny | |
Długość [mm] | 74 | |
Wymiar stożka [mm] | 14 | |
Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym | |
Gwint wewnętrzny [mm] | M14x2,0 | |
Gwint zewn. [mm] | M12x1,75 | |
dla ID przekładni kierowniczej | ZF/CAM/TRW | |
nr EAN | 3322937907090 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025
Objawy uszkodzenia czujnika wału korbowego
31-03-2025
Klimatyzacja i czynniki chłodnicze
23-03-2025
Ile trzeba zapłacić za wymianę tarcz i kloców hamulcowych.
14-03-2025
Ile kosztuje wymiana rozrządu?
07-03-2025
Kiedy należy wymieniać świece żarowe i zapłonowe?
04-03-2025