Strona zabudowy | Oś przednia |
Strona zabudowy | z lewej |
Długość [mm] | 160 |
Rozmiar gwintu 1 | M16x1,5 |
Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
sparowany numer artykułu | 43661 01 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Strona zabudowy | z prawej |
Długość [mm] | 160 |
Rozmiar gwintu 1 | M16x1,5 |
Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
sparowany numer artykułu | 43660 01 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Strona zabudowy | z lewej |
Strona zabudowy | z prawej |
Długość 1 [mm] | 274 |
Rozmiar gwintu 1 | M16x1,5 |
Rozmiar gwintu 2 | M16x1,5 |
Długość [mm] | 312 |
Średnica 1 [mm] | 16,7 |
Rodzaj połączenia | Pojemnik |
Rozmiar gwintu 1 | M16x1.5 |
Rozmiar gwintu 2 | M16x1.5 |
Średnica 1 [mm] | 14,5 |
Kształt | ustawiony pod kątem |
Rodzaj połączenia | Pojemnik |
Długość 1 [mm] | 159,5 |
Rozmiar gwintu 1 | M16X1.5 |
Rozmiar gwintu 2 | M14X1.5 |
sparowany numer artykułu | ME-ES-18133 |
Średnica 1 [mm] | 14,5 |
Kształt | ustawiony pod kątem |
Rodzaj połączenia | Pojemnik |
Długość 1 [mm] | 159,5 |
Rozmiar gwintu 1 | M16X1.5 |
Rozmiar gwintu 2 | M14X1.5 |
sparowany numer artykułu | ME-ES-18134 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025
Objawy uszkodzenia czujnika wału korbowego
31-03-2025
Klimatyzacja i czynniki chłodnicze
23-03-2025
Ile trzeba zapłacić za wymianę tarcz i kloców hamulcowych.
14-03-2025
Ile kosztuje wymiana rozrządu?
07-03-2025
Kiedy należy wymieniać świece żarowe i zapłonowe?
04-03-2025
Dlaczego warto inwestować w wysokiej jakości klocki i tarcze hamulcowe przed sezonem letni
19-03-2024
Wycieraczki szyb Negotti
11-03-2024
Zmiana lokalizacji magazynu
25-07-2023