Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Alfa Romeo 147 (937_) 1.9 JTD (937AXD1A, 937BXD1A) (2000.10-2002.08) 110km » 230429 a.b.s.
wybrany samochód: 
Alfa Romeo 147 (937_) 1.9 Jtd (937axd1a, 937bxd1a) (2000.10-2002.08) 110km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 230429 A.B.S.

230429 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego A.B.S.
27.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

230429

producent:

A.B.S.

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyz przodu
Wymiar gwintuFM14X1.5 RHT
Wymiar stożka [mm]12,7
Długość [mm]75
MateriałStal
Rodzaj gwintuz gwintem zewnętrznym
nr EAN8717109323559

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 230429 A.B.S.

numery OEM:
AUDI      8Z0419812A
SEAT      191.419.812
SEAT      6N0.419.812
SEAT      6N0422812
VOLKSWAGEN      191.419.812
VOLKSWAGEN      6N0.419.812
VOLKSWAGEN      6N0422812
VAG      191 419 812
VAG      6N0 419 812
zamienniki:
46224
brak
SPIDAN
5032341
brak
NK
5034745
brak
NK
RD0873
brak
BIRTH
RD4618
brak
BIRTH
FL009-B
brak
KAWE
8500 29113
brak
KAWE
8500 29117
brak
KAWE
8500 29123
brak
KAWE

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 230429 A.B.S. w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 230429 A.B.S.:

Adrian, Grodków
2021-09-10
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Adrian, Grodków
2021-09-10
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.

Firma A.B.S. jest stosunkowo nowym dostawcą części zamiennych do samochodów, bo powstała w roku 1978. Szybko ugruntowała sobie pozycję na rynku zamienników produkując stosunkowo nie drogie ale jednocześnie dobrej jakości części samochodowe początkowo do samochodów europejskich, później także do azjatyckich.

A.B.S. koncentruje się na produkcji części zawieszenia, układu kierownicznego oraz układu hamulcowego. Produkowane przez A.B.S. auto części cieszą się uznaniem posiadaczy aut.