Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » V10-7025 vaico

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, Original VAICO Qualität V10-7025 VAICO

V10-7025 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, Original VAICO Qualität VAICO
vaico V10-7025
Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, Original VAICO Qualität V10-7025
 

    Ocena:
numer części:

V10-7025

producent:

VAICO

parzyste numery artykułów V10-7026
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów ze wspomaganiem układu kierowniczego
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Gwint wewnętrzny [mm] M12x1,5
Ciężar [kg] 0,346
nr EAN 4046001186387

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, Original VAICO Qualität V10-7025 VAICO

Końcówka drążka kierowniczego P pasuje do: SEAT AROSA, CORDOBA, CORDOBA VARIO, IBIZA II, INCA, TOLEDO I; VW CADDY II, CADDY II/MINIVAN, CORRADO, GOLF II, GOLF III, GOLF IV 1.0-Electric 08.83-07.05
numery OEM:
SEAT      6N0 419 812
SEAT      6N0 422 812
SKODA      6N0 419 812
SKODA      6N0 422 812
VOLKSWAGEN      6N0 419 812
VOLKSWAGEN      6N0 422 812
VAG      6N0 419 812
VAG      6N0 422 812

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, Original VAICO Qualität V10-7025 VAICO w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.