Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » G1-110 optimal

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-110 OPTIMAL

G1-110 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OPTIMAL
optimal G1-110
Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-110

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

G0-048, G0-054, G0-056, G0-529, G0-531, G0-537, G0-563, G0-628, G0-631, G0-633, G0-643, G0-666

numer części:

G1-110

producent:

OPTIMAL

Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z prawej
Długość [mm] 74,9
Wymiar stożka [mm] 12,8
Gwint wewnętrzny [mm] M14 x 1,50 RHT F
parzyste numery artykułów G1-109
nr EAN 4031185911108

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-110 OPTIMAL

KOŃCÓWKA DR OPTIMAL G1-110 PRAWA SEAT IBIZA,TOLEDO/VW GOLF,POLO,PASSAT
numery OEM:
SEAT      191419812
SEAT      3A0422812
SEAT      6N0419812
VOLKSWAGEN      191419812
VOLKSWAGEN      3A0422812
VOLKSWAGEN      6N0419812

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-110 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.