Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » G1-110 optimal

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-110 OPTIMAL

G1-110 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OPTIMAL
optimal G1-110
Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-110
43.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

G0-048, G0-054, G0-056, G0-529, G0-531, G0-537, G0-563, G0-628, G0-631, G0-633, G0-643, G0-666

numer części:

G1-110

producent:

OPTIMAL

Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z prawej
Długość [mm] 74,9
Wymiar stożka [mm] 12,8
Gwint wewnętrzny [mm] M14 x 1,50 RHT F
parzyste numery artykułów G1-109
nr EAN 4031185911108

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-110 OPTIMAL

KOŃCÓWKA DR OPTIMAL G1-110 PRAWA SEAT IBIZA,TOLEDO/VW GOLF,POLO,PASSAT

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-110 ma zastosowanie do modeli samochodów

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

SEAT

TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL

Numery OE Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-110 producenta OPTIMAL

VOLKSWAGEN

191419812, 3A0422812, 6N0419812

SEAT

191419812, 3A0422812, 6N0419812

numery OEM:
SEAT      191419812
SEAT      3A0422812
SEAT      6N0419812
VOLKSWAGEN      191419812
VOLKSWAGEN      3A0422812
VOLKSWAGEN      6N0419812

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-110 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.