Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » G1-1019 optimal

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1019 OPTIMAL

G1-1019 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OPTIMAL
optimal G1-1019
47.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Czwartek
2 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: 2 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

G0-636, G0-665

numer części:

G1-1019

producent:

OPTIMAL

Strona zabudowy z prawej
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy zewnętrzny
Długość [mm] 95
Wymiar stożka [mm] 12,8
Gwint wewnętrzny [mm] M14 x 1,50 RHT F
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów ze wspomaganiem układu kierowniczego
parzyste numery artykułów G1-1018
nr EAN 4031185073462

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1019 OPTIMAL

KOŃCÓWKA DR OPTIMAL G1-1019 PRAWA VW LUPO,POLO /ZE WSPOMAGANIEM/

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1019 ma zastosowanie do modeli samochodów

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

SEAT

TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL

Numery OE Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1019 producenta OPTIMAL

VOLKSWAGEN

6X0422812

SEAT

6X0422812

numery OEM:
SEAT      6X0422812
VOLKSWAGEN      6X0422812

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1019 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.