
| Strona zabudowy | z przodu |
| Wymiar gwintu | FM18X1.5 RHT |
| Wymiar stożka [mm] | 16,8 |
| Długość [mm] | 115 |
| nr EAN | 8717109546477 |

| Strona zabudowy | z przodu |
| Wymiar gwintu | FM18X1.5 RHT |
| Wymiar stożka [mm] | 16,8 |
| Długość [mm] | 115 |
| nr EAN | 8717109553871 |

| Strona zabudowy | z przodu |
| Długość [mm] | 312 |
| Rozmiar gwintu 1 | MM18X1.5 RHT |
| Rozmiar gwintu 2 | MM16X1.5 RHT |
| nr EAN | 8717109545715 |

| Rozmiar gwintu 1 | M18x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M16x1,5 |
| Długość przegub osiowy [mm] | 300 |
| nr EAN | 4014870613037 |

| Długość [mm] | 313 |
| Gwint zewn. [mm] | M16 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M18 x 1,5 |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,852 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z manszetami układu kierowniczego |
| dla numeru OE | 1 596 574 S1 |
| nr EAN | 4027816343714 |

| Długość [mm] | 313 |
| Gwint zewn. [mm] | M18 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M16 x 1,5 |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,800 |
| dla numeru OE | 1 596 574 |
| nr EAN | 4027816343844 |

| Długość [mm] | 304 |
| Gwint zewn. [mm] | M16 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M18 x 1,5 |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,720 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4027816368250 |

| parzyste numery artykułów | 38866 |
| Długość [mm] | 112 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M18 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M14 x 2 |
| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Ciężar [kg] | 0,49 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4027816388654 |

| parzyste numery artykułów | 38865 |
| Długość [mm] | 112 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M18 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M14 x 2 |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Ciężar [kg] | 0,49 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4027816388661 |

| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Średnica 1 [mm] | 20 |
| Kształt | ustawiony pod kątem |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Długość 1 [mm] | 112 |
| Rozmiar gwintu 1 | M18X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14X2 |
| Długość opakowania [cm] | 20 |
| Szerokość opakowania [cm] | 9,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 5 |
| nr EAN | 4044197418480 |

| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Średnica 1 [mm] | 20 |
| Kształt | ustawiony pod kątem |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Długość 1 [mm] | 112 |
| Rozmiar gwintu 1 | M18X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14X2 |
| Długość opakowania [cm] | 20 |
| Szerokość opakowania [cm] | 9,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 5 |
| nr EAN | 4044197418497 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Długość [mm] | 333,3 |
| Średnica 1 [mm] | 18 |
| Wyposażenie pojazdu | dla pojazdów z elektrycznym układem wspomagania kierownicy |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Rozmiar gwintu 1 | M16X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M18X1.5 |
| Długość opakowania [cm] | 34,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 8,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 6,5 |
| nr EAN | 4044197569908 |

| Strona zabudowy | z lewej |
| Strona zabudowy | z prawej |
| Wymiar gwintu | MM16X1,5R |
| Rozmiar gwintu 1 | MM18X1,5R |
| Długość przegub osiowy [mm] | 313 |
| Tylko w połączeniu z | NUT |
| nr EAN | 5413978194087 |

| Strona zabudowy | z lewej |
| Zbieżność stożka | 1/8 |
| Długość [mm] | 112 |
| Wymiar gwintu | FM18X1,5R |
| Wymiar stożka [mm] | 16,7 |
| Rozmiar gwintu 1 | MM14X1,5R |
| parzyste numery artykułów | 3631 |
| nr EAN | 5413978195138 |

| Strona zabudowy | z prawej |
| Zbieżność stożka | 1/8 |
| Długość [mm] | 112 |
| Wymiar gwintu | FM18X1,5R |
| Wymiar stożka [mm] | 16,7 |
| Rozmiar gwintu 1 | MM14X1,5R |
| parzyste numery artykułów | 3630 |
| nr EAN | 5413978195145 |

| parzyste numery artykułów | VKDY 314010 |
| nr EAN | 7316577891976 |

| Długość [mm] | 313 |
| Gwint zewn. [mm] | M16 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M18 x 1,5 |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,800 |
| nr EAN | 4044688564542 |

| Długość [mm] | 313 |
| Gwint zewn. [mm] | M16 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M18 x 1,5 |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,852 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z manszetami układu kierowniczego |
| nr EAN | 4044688650269 |

| parzyste numery artykułów | 55 93 8866 |
| Długość [mm] | 112 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M18 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M14 x 2 |
| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Ciężar [kg] | 0,49 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4044688578303 |

| parzyste numery artykułów | 55 93 8865 |
| Długość [mm] | 112 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M18 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M14 x 2 |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Ciężar [kg] | 0,49 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4044688388667 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025