Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Audi » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Audi A8 D5 (4N2, 4N8, 4NC, 4NL) » stabilizator, mocowanie Audi A8 D5 (4N2, 4N8, 4NC, 4NL) » łącznik stabilizatora Audi A8 D5 (4N2, 4N8, 4NC, 4NL)

łącznik stabilizatora do AUDI A8 D5 (4N2, 4N8, 4NC, 4NL)

wybierz typ samochodu AUDI A8 D5 (4N2, 4N8, 4NC, 4NL):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
nr EAN 3358960587985
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Wymiar gwintu M10x1.5
Rozmiar gwintu 3 Bush 8.3
Długość [mm] 110
Szerokość [mm] 60
Wysokość [mm] 57
nr EAN 5012759979952
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Długość [mm] 335
nr EAN 4014870395452
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Długość [mm] 70
Wymiar gwintu M10x1,5
nr EAN 4014870572501
Długość [mm] 70
Grubość [mm] 59,5
Gwint zewn. [mm] M10 x 1,5
Długość gwintu [mm] 20
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,15
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
nr EAN 4054224024447
Długość [mm] 335
Grubość [mm] 52,5
średnica zewnętrzna [mm] 10,0
Gwint zewn. [mm] M12 x 1,5
Długość gwintu [mm] 25
Materiał Stal
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,48
dla numeru OE 5Q0 411 315 B
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
nr EAN 4054224028100
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Długość [mm] 335
Rozmiar gwintu 1 M12X1,5
Rozmiar gwintu 2 M12X1,5
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z gniazdem na klucz
nr EAN 4040074197653
Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Długość [mm] 335
Rozmiar gwintu 1 M12X1,5
Rozmiar gwintu 2 M12X1,5
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z gniazdem na klucz
Wersja wzmocniona 
nr EAN 4040074231302
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Długość [mm] 335
Średnica 3 [mm] 10
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Rodzaj gwintu z bieżnikiem prawostronnym
Rodzaj połączenia Pojemnik
Rozmiar gwintu 1 M12X1.5
Rozmiar gwintu 2 M12X1.5
Długość opakowania [cm] 41,5
Szerokość opakowania [cm] 11
Wysokość opakowania [cm] 8
nr EAN 4044197264384
cena brutto:
37.99 zł
 Kup
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Długość [mm] 335
Wymiar gwintu M12x1,5
nr EAN 5703858650438
cena brutto:
45.01 zł
 Kup
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Długość [mm] 70,2
Wymiar gwintu M10x1,5
nr EAN 5703858918798
Długość [mm] 70
Grubość [mm] 59,5
Gwint zewn. [mm] M10 x 1,5
Długość gwintu [mm] 20
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,15
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
nr EAN 4044688599001
Wyświetlanie od 1 do 12 (z 12 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łącznik stabilizatora

Łącznik stabilizatora


To dzięki niemu możesz bezpiecznie pokonywać zakręty. Przyczynia się ponadto do komfortu jazdy. Jest to element, który łączy stabilizator z amortyzatorem lub wahaczem. Intensywna eksploatacja pojazdu powoduje, że łącznik stabilizatora może zostać wybity. W takiej sytuacji konieczna jest wymiana łącznika stabilizatora.

Mały łącznik stabilizatora, duże znaczenie dla bezpieczeństwa jazdy 


Łącznik stabilizatora przenosi siły, które powstają podczas pokonywania zakrętów. Montowany jest w przedniej i tylnej osi, może mieć różną sztywność i długość. Większą część sił przenoszą łączniki o większej grubości. Łącznik stabilizatora ma też znaczenie dla komfortu jazdy po nierównych drogach. 

Jak rozpoznać, że łącznik stabilizatora jest zużyty?


Przy pokonywaniu nierówności z niewielką prędkością usłyszymy skrzypienie i stukanie, dochodzące z okolic kół. Luzy na łącznikach mają niekorzystny wpływ na pracę stabilizatora poprzecznego, co przekłada się na mniejszą stabilność samochodu. Niestety, jest to proces stopniowy, dlatego w początkowej fazie niekiedy trudno jest go dostrzec. Jeżeli masz przynajmniej podstawową wiedzę na temat budowy auta, możesz zweryfikować swoje ewentualne podejrzenia. Jeżeli łącznik stabilizatora jest uszkodzony lub zużyty, guma znajdująca się na jego końcach będzie popękają bądź wytarta. Zużyty łącznik należy jak najszybciej wymienić, w przeciwnym razie może dojść do uszkodzenia innych elementów układu zawieszenia, w tym również stabilizatora. 

Jak wymienić łącznik stabilizatora? 


Najpierw należy zdjąć koło i odkręcić łącznik od drążka stabilizatora i dwóch wahaczy (bądź też amortyzatora). Jeżeli śruby są mocno skorodowane, konieczne będzie ich rozcięcie. Aby móc wysunąć łącznik stabilizatora, trzeba delikatnie unieść auto. Zanim zamontujesz nowy, wyczyść powierzchnie styku. Warto również nasmarować śruby, które następnie mocno dokręcamy. Montujemy koło i sprawdzamy geometrię zawieszenia.