Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Volkswagen » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Volkswagen ID.5 (E39) » stabilizator, mocowanie Volkswagen ID.5 (E39) » łącznik stabilizatora Volkswagen ID.5 (E39)

łącznik stabilizatora do VOLKSWAGEN ID.5 (E39)

wybierz typ samochodu VOLKSWAGEN ID.5 (E39):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość [mm]174
Wymiar gwintuM10x1,5
Drążek / rozpórkaDrążek skrętny łącznikowy
sparowany numer artykułu818 0716 10
Długość [mm]174
Wymiar gwintuM10x1,5
Drążek / rozpórkaDrążek skrętny łącznikowy
sparowany numer artykułu818 0717 10
drążek skrętny łącznikowy
stal
oś przednia, z lewej
oś przednia, z prawej
Średnica [mm] 1
Długość [mm] 302
Ciężar [kg] 0,737
Rozmiar klucza 21
z nakrętkami
Długość gwintu [mm] 29
Wymiar gwintu zewnętrznego M14 x 1,5
drążek skrętny łącznikowy
tworzywo sztuczne
oś tylna strona prawa
Średnica [mm] 1
Długość [mm] 174
Ciężar [kg] 0,246
Rozmiar klucza 15
z nakrętką zabezpieczającą
Długość gwintu [mm] 29
parzyste numery artykułów 192978
Wymiar gwintu zewnętrznego M10 x 1,5
drążek skrętny łącznikowy
tworzywo sztuczne
oś tylna strona lewa
Średnica [mm] 1
Długość [mm] 174
Ciężar [kg] 0,246
Rozmiar klucza 15
z nakrętką zabezpieczającą
Długość gwintu [mm] 29
parzyste numery artykułów 192977
Wymiar gwintu zewnętrznego M10 x 1,5
Długość [mm]174
Średnica 1 [mm]21
Drążek / rozpórkaDrążek skrętny łącznikowy
Rodzaj połączeniaPojemnik
Rozmiar gwintu 1M10x1.5
Rozmiar gwintu 2M10x1.5
sparowany numer artykułuVO-LS-17900
Strona zabudowyOś tylna
Strona zabudowyz lewej
Drążek / rozpórkaDrążek skrętny łącznikowy
sparowany numer artykułuRH07-0012
Strona zabudowyOś tylna
Strona zabudowyz prawej
Wymiar gwintu16
Drążek / rozpórkaDrążek skrętny łącznikowy
sparowany numer artykułuRH07-0011
Wyświetlanie od 1 do 8 (z 8 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łącznik stabilizatora

Łącznik stabilizatora


To dzięki niemu możesz bezpiecznie pokonywać zakręty. Przyczynia się ponadto do komfortu jazdy. Jest to element, który łączy stabilizator z amortyzatorem lub wahaczem. Intensywna eksploatacja pojazdu powoduje, że łącznik stabilizatora może zostać wybity. W takiej sytuacji konieczna jest wymiana łącznika stabilizatora.

Mały łącznik stabilizatora, duże znaczenie dla bezpieczeństwa jazdy 


Łącznik stabilizatora przenosi siły, które powstają podczas pokonywania zakrętów. Montowany jest w przedniej i tylnej osi, może mieć różną sztywność i długość. Większą część sił przenoszą łączniki o większej grubości. Łącznik stabilizatora ma też znaczenie dla komfortu jazdy po nierównych drogach. 

Jak rozpoznać, że łącznik stabilizatora jest zużyty?


Przy pokonywaniu nierówności z niewielką prędkością usłyszymy skrzypienie i stukanie, dochodzące z okolic kół. Luzy na łącznikach mają niekorzystny wpływ na pracę stabilizatora poprzecznego, co przekłada się na mniejszą stabilność samochodu. Niestety, jest to proces stopniowy, dlatego w początkowej fazie niekiedy trudno jest go dostrzec. Jeżeli masz przynajmniej podstawową wiedzę na temat budowy auta, możesz zweryfikować swoje ewentualne podejrzenia. Jeżeli łącznik stabilizatora jest uszkodzony lub zużyty, guma znajdująca się na jego końcach będzie popękają bądź wytarta. Zużyty łącznik należy jak najszybciej wymienić, w przeciwnym razie może dojść do uszkodzenia innych elementów układu zawieszenia, w tym również stabilizatora. 

Jak wymienić łącznik stabilizatora? 


Najpierw należy zdjąć koło i odkręcić łącznik od drążka stabilizatora i dwóch wahaczy (bądź też amortyzatora). Jeżeli śruby są mocno skorodowane, konieczne będzie ich rozcięcie. Aby móc wysunąć łącznik stabilizatora, trzeba delikatnie unieść auto. Zanim zamontujesz nowy, wyczyść powierzchnie styku. Warto również nasmarować śruby, które następnie mocno dokręcamy. Montujemy koło i sprawdzamy geometrię zawieszenia.