Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Opel » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Opel VECTRA B liftback (J96) » stabilizator, mocowanie Opel VECTRA B liftback (J96) » łącznik stabilizatora Opel VECTRA B liftback (J96)

łącznik stabilizatora do OPEL VECTRA B liftback (J96)

wybierz typ samochodu OPEL VECTRA B liftback (J96):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość [mm]242
Wymiar gwintuM12x1,25
Drążek / rozpórkaDrążek skrętny łącznikowy
Długość [mm]102
Wymiar gwintuM10x1,25
Drążek / rozpórkaDrążek skrętny łącznikowy
Długość [mm]299
Wymiar gwintuM12x1,25
Drążek / rozpórkaDrążek skrętny łącznikowy
Strona zabudowy Oś tylna strona lewa
Strona zabudowy Oś tylna strona prawa
Strona zabudowy na dole
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Długość [mm] 102
Rozmiar gwintu 1 M10X1,5
Rozmiar gwintu 2 M10X1,5
Wersja wzmocniona 
nr EAN 4040074302514
Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Długość [mm] 298
Rozmiar gwintu 1 M12X1,5
Rozmiar gwintu 2 M12X1,5
nr EAN 4040074304129
Strona zabudowyOś tylna strona prawa
Strona zabudowyOś tylna strona lewa
Długość [mm]238
wymagana liczba2
Drążek / rozpórkaDrążek skrętny łącznikowy
Wersja wzmocniona
Rozmiar gwintu 1M12x1,5
Rozmiar gwintu 2M8x1,25
zalecana wymiana parami
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Długość [mm] 300
Średnica 1 [mm] 21
Średnica 3 [mm] 9
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Rodzaj połączenia Pojemnik
Rozmiar gwintu 1 M12X1.25
Długość opakowania [cm] 34,5
Szerokość opakowania [cm] 8,5
Wysokość opakowania [cm] 6,5
nr EAN 4060426053307
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Rodzaj połączenia Pojemnik
Rozmiar gwintu 1 M10x1.5
cena brutto:
67.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
rura Ø [mm] 9
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Długość 1 [mm] 102
Rozmiar gwintu 1 MM10X1,25R
nr EAN 5413978275519
Wyświetlanie od 1 do 9 (z 9 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łącznik stabilizatora

Łącznik stabilizatora


To dzięki niemu możesz bezpiecznie pokonywać zakręty. Przyczynia się ponadto do komfortu jazdy. Jest to element, który łączy stabilizator z amortyzatorem lub wahaczem. Intensywna eksploatacja pojazdu powoduje, że łącznik stabilizatora może zostać wybity. W takiej sytuacji konieczna jest wymiana łącznika stabilizatora.

Mały łącznik stabilizatora, duże znaczenie dla bezpieczeństwa jazdy 


Łącznik stabilizatora przenosi siły, które powstają podczas pokonywania zakrętów. Montowany jest w przedniej i tylnej osi, może mieć różną sztywność i długość. Większą część sił przenoszą łączniki o większej grubości. Łącznik stabilizatora ma też znaczenie dla komfortu jazdy po nierównych drogach. 

Jak rozpoznać, że łącznik stabilizatora jest zużyty?


Przy pokonywaniu nierówności z niewielką prędkością usłyszymy skrzypienie i stukanie, dochodzące z okolic kół. Luzy na łącznikach mają niekorzystny wpływ na pracę stabilizatora poprzecznego, co przekłada się na mniejszą stabilność samochodu. Niestety, jest to proces stopniowy, dlatego w początkowej fazie niekiedy trudno jest go dostrzec. Jeżeli masz przynajmniej podstawową wiedzę na temat budowy auta, możesz zweryfikować swoje ewentualne podejrzenia. Jeżeli łącznik stabilizatora jest uszkodzony lub zużyty, guma znajdująca się na jego końcach będzie popękają bądź wytarta. Zużyty łącznik należy jak najszybciej wymienić, w przeciwnym razie może dojść do uszkodzenia innych elementów układu zawieszenia, w tym również stabilizatora. 

Jak wymienić łącznik stabilizatora? 


Najpierw należy zdjąć koło i odkręcić łącznik od drążka stabilizatora i dwóch wahaczy (bądź też amortyzatora). Jeżeli śruby są mocno skorodowane, konieczne będzie ich rozcięcie. Aby móc wysunąć łącznik stabilizatora, trzeba delikatnie unieść auto. Zanim zamontujesz nowy, wyczyść powierzchnie styku. Warto również nasmarować śruby, które następnie mocno dokręcamy. Montujemy koło i sprawdzamy geometrię zawieszenia.