Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Peugeot » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Peugeot J5 Furgon (280L) » stabilizator, mocowanie Peugeot J5 Furgon (280L) » łącznik stabilizatora Peugeot J5 Furgon (280L)

łącznik stabilizatora do PEUGEOT J5 Furgon (280L)

wybierz typ samochodu PEUGEOT J5 Furgon (280L):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Wymiar gwintu M12x1.25
Rozmiar gwintu 3 M12x1.25
nr EAN 5012759541845
Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Długość [mm] 350,5
Rozmiar gwintu 1 M12X1,5
Rozmiar gwintu 2 M12X1,5
Wersja wzmocniona 
nr EAN 4040074305034
Strona zabudowy Oś tylna strona prawa
Strona zabudowy Oś tylna strona lewa
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Długość [mm] 116
Rozmiar gwintu 1 M12 X 1,25
Rozmiar gwintu 2 M12 X 1,25
Wersja wzmocniona 
nr EAN 4040074306130
Długość [mm] 350
Ciężar [kg] 0,635
Wymagana ilość 2
Wymiar gwintu M12x1,25/M12x1,25
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Długość opakowania [cm] 41
Szerokość opakowania [cm] 10
Wysokość opakowania [cm] 7
nr EAN 5412096548635
Indeks: OYO 60Z0364-OYO
Marka: OYODO
Grupa towarowa TecDoc: Drążek / wspornik, stabilizator
Nazwa: ŁĄCZNIK STABILIZATORA KIA
Opis: SORENTO V 2014-09 -> PRZEDNI
Dane dodatkowe: Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: : 54830C5000
Numer dostawcy: 60Z0364-OYO
Parametry:oś przednia, z obu stron
Indeks: OYO 60Z0366-OYO
Marka: OYODO
Grupa towarowa TecDoc: Drążek / wspornik, stabilizator
Nazwa: ŁĄCZNIK STABILIZATORA KIA
Opis: SORENTO V 2014-09 -> TYLNY
Dane dodatkowe: Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: : 55540C5000
Numer dostawcy: 60Z0366-OYO
Parametry:oś tylna strona prawa
cena brutto:
34.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z przodu
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Długość 1 [mm] 352
Rozmiar gwintu 1 MM12X1,5R
nr EAN 5413978175277
Wyświetlanie od 1 do 8 (z 8 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łącznik stabilizatora

Łącznik stabilizatora


To dzięki niemu możesz bezpiecznie pokonywać zakręty. Przyczynia się ponadto do komfortu jazdy. Jest to element, który łączy stabilizator z amortyzatorem lub wahaczem. Intensywna eksploatacja pojazdu powoduje, że łącznik stabilizatora może zostać wybity. W takiej sytuacji konieczna jest wymiana łącznika stabilizatora.

Mały łącznik stabilizatora, duże znaczenie dla bezpieczeństwa jazdy 


Łącznik stabilizatora przenosi siły, które powstają podczas pokonywania zakrętów. Montowany jest w przedniej i tylnej osi, może mieć różną sztywność i długość. Większą część sił przenoszą łączniki o większej grubości. Łącznik stabilizatora ma też znaczenie dla komfortu jazdy po nierównych drogach. 

Jak rozpoznać, że łącznik stabilizatora jest zużyty?


Przy pokonywaniu nierówności z niewielką prędkością usłyszymy skrzypienie i stukanie, dochodzące z okolic kół. Luzy na łącznikach mają niekorzystny wpływ na pracę stabilizatora poprzecznego, co przekłada się na mniejszą stabilność samochodu. Niestety, jest to proces stopniowy, dlatego w początkowej fazie niekiedy trudno jest go dostrzec. Jeżeli masz przynajmniej podstawową wiedzę na temat budowy auta, możesz zweryfikować swoje ewentualne podejrzenia. Jeżeli łącznik stabilizatora jest uszkodzony lub zużyty, guma znajdująca się na jego końcach będzie popękają bądź wytarta. Zużyty łącznik należy jak najszybciej wymienić, w przeciwnym razie może dojść do uszkodzenia innych elementów układu zawieszenia, w tym również stabilizatora. 

Jak wymienić łącznik stabilizatora? 


Najpierw należy zdjąć koło i odkręcić łącznik od drążka stabilizatora i dwóch wahaczy (bądź też amortyzatora). Jeżeli śruby są mocno skorodowane, konieczne będzie ich rozcięcie. Aby móc wysunąć łącznik stabilizatora, trzeba delikatnie unieść auto. Zanim zamontujesz nowy, wyczyść powierzchnie styku. Warto również nasmarować śruby, które następnie mocno dokręcamy. Montujemy koło i sprawdzamy geometrię zawieszenia.