Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Skoda » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Skoda OCTAVIA IV (NX3, NN3, PV3) » stabilizator, mocowanie Skoda OCTAVIA IV (NX3, NN3, PV3) » łącznik stabilizatora Skoda OCTAVIA IV (NX3, NN3, PV3)

łącznik stabilizatora do SKODA OCTAVIA IV (NX3, NN3, PV3)

wybierz typ samochodu SKODA OCTAVIA IV (NX3, NN3, PV3):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość 1/Długość 2 [mm] 336
Wymiar gwintu MM12X1.5 RHT
Średnica [mm] 8
Drążek / rozpórka Drążek wahadłowy
nr EAN 8717109330397
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Wymiar gwintu M12x1.5
Rozmiar gwintu 3 M12x1.5
Długość [mm] 370
Szerokość [mm] 66
Wysokość [mm] 66
nr EAN 5012759504680
Wymiar gwintu Bush Ø12,2 mm
Rozmiar gwintu 3 Bush Ø12,2 mm
Długość [mm] 341
Szerokość [mm] 65
Wysokość [mm] 60
Rodzaj wahacza Wahacz poprzeczny
nr EAN 5012759543634
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Długość [mm] 335
nr EAN 4014870395452
Długość [mm] 335
Grubość [mm] 52,5
średnica zewnętrzna [mm] 10,0
Gwint zewn. [mm] M12 x 1,5
Długość gwintu [mm] 25
Materiał Stal
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,48
dla numeru OE 5Q0 411 315 B
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
nr EAN 4054224028100
Drążek / rozpórka Drążek wahadłowy
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z obu stron
nr EAN 4047437080157
cena brutto:
37.00 zł
 Kup
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Długość [mm] 335
Wymiar gwintu M12x1,5
nr EAN 5703858650438
cena brutto:
56.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Gwint zewn. 2 [mm] M12x1,5
Długość [mm] 335
Ciężar [kg] 0,482
nr EAN 8435130328342
cena brutto:
41.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
rura Ø [mm] 10
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Długość 1 [mm] 335
Rozmiar gwintu 1 MM12x1,5R
nr EAN 5413978169658
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Strona zabudowy na dole
Strona zabudowy z przodu
Rodzaj wahacza Wahacz wzdłużny
Drążek / rozpórka Popychacz
Długość 1 [mm] 282
uwzględnić informację serwisową 
Materiał podwozia blacha stalowa
nr EAN 5413978225651
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Strona zabudowy góra
Rodzaj wahacza Wahacz wzdłużny
Drążek / rozpórka Popychacz
Długość 1 [mm] 305
uwzględnić informację serwisową 
Materiał podwozia blacha stalowa
nr EAN 5413978225668
cena brutto:
52.00 zł
 Kup
Drążek / rozpórka Drążek wahadłowy
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z obu stron
nr EAN 3322937475582
Wyświetlanie od 1 do 12 (z 12 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łącznik stabilizatora

Łącznik stabilizatora


To dzięki niemu możesz bezpiecznie pokonywać zakręty. Przyczynia się ponadto do komfortu jazdy. Jest to element, który łączy stabilizator z amortyzatorem lub wahaczem. Intensywna eksploatacja pojazdu powoduje, że łącznik stabilizatora może zostać wybity. W takiej sytuacji konieczna jest wymiana łącznika stabilizatora.

Mały łącznik stabilizatora, duże znaczenie dla bezpieczeństwa jazdy 


Łącznik stabilizatora przenosi siły, które powstają podczas pokonywania zakrętów. Montowany jest w przedniej i tylnej osi, może mieć różną sztywność i długość. Większą część sił przenoszą łączniki o większej grubości. Łącznik stabilizatora ma też znaczenie dla komfortu jazdy po nierównych drogach. 

Jak rozpoznać, że łącznik stabilizatora jest zużyty?


Przy pokonywaniu nierówności z niewielką prędkością usłyszymy skrzypienie i stukanie, dochodzące z okolic kół. Luzy na łącznikach mają niekorzystny wpływ na pracę stabilizatora poprzecznego, co przekłada się na mniejszą stabilność samochodu. Niestety, jest to proces stopniowy, dlatego w początkowej fazie niekiedy trudno jest go dostrzec. Jeżeli masz przynajmniej podstawową wiedzę na temat budowy auta, możesz zweryfikować swoje ewentualne podejrzenia. Jeżeli łącznik stabilizatora jest uszkodzony lub zużyty, guma znajdująca się na jego końcach będzie popękają bądź wytarta. Zużyty łącznik należy jak najszybciej wymienić, w przeciwnym razie może dojść do uszkodzenia innych elementów układu zawieszenia, w tym również stabilizatora. 

Jak wymienić łącznik stabilizatora? 


Najpierw należy zdjąć koło i odkręcić łącznik od drążka stabilizatora i dwóch wahaczy (bądź też amortyzatora). Jeżeli śruby są mocno skorodowane, konieczne będzie ich rozcięcie. Aby móc wysunąć łącznik stabilizatora, trzeba delikatnie unieść auto. Zanim zamontujesz nowy, wyczyść powierzchnie styku. Warto również nasmarować śruby, które następnie mocno dokręcamy. Montujemy koło i sprawdzamy geometrię zawieszenia.