Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Volkswagen » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Volkswagen CADDY V Furgon/minivan (SBA, SBH) » stabilizator, mocowanie Volkswagen CADDY V Furgon/minivan (SBA, SBH) » łącznik stabilizatora Volkswagen CADDY V Furgon/minivan (SBA, SBH)

łącznik stabilizatora do VOLKSWAGEN CADDY V Furgon/minivan (SBA, SBH)

wybierz typ samochodu VOLKSWAGEN CADDY V Furgon/minivan (SBA, SBH):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość 1/Długość 2 [mm] 63,0
Wymiar gwintu MM12X1.75 RHT
Drążek / rozpórka Drążek wahadłowy
nr EAN 8717109331448
Długość [mm] 63,5
Gwint zewn. [mm] M12 x 1,75
Materiał Stal
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,5760
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z łożyskiem
nr EAN 5050063231830
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Strona zabudowy Oś tylna strona prawa
Strona zabudowy Oś tylna strona lewa
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
nr EAN 3358960653628
cena brutto:
50.00 zł
 Kup
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Wymiar gwintu M12x1.75
Długość [mm] 108
Szerokość [mm] 50
Wysokość [mm] 85
nr EAN 5012759176313
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
nr EAN 4014870404215
Długość [mm] 63,5
Gwint zewn. [mm] M12 x 1,75
Materiał Stal
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,5760
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z łożyskiem
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
nr EAN 4027816480907
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy Oś tylna
Strona zabudowy z obu stron
Wymiar stożka [mm] 17,55
Długość [mm] 63,7
Gwint zewn. [mm] M12x1,75
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez dodatków
Drążek / rozpórka Drążek wahadłowy
nr EAN 4047437094222
Strona zabudowy Oś przednia
Drążek / rozpórka Drążek Panhard
nr EAN 4047437300125
Strona zabudowy Oś tylna strona prawa
Strona zabudowy Oś tylna strona lewa
Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Długość [mm] 65
Rozmiar gwintu 1 M12x1,75
nr EAN 4040074107072
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Długość [mm] 108
Średnica 1 [mm] 18
Średnica 2 [mm] 18
Średnica 3 [mm] 20,5
Drążek / rozpórka Drążek skrętny łącznikowy
Rodzaj gwintu z bieżnikiem prawostronnym
Rodzaj połączenia Pojemnik
Rozmiar gwintu 1 M12X1.75
Rozmiar gwintu 2 M10X1.25
Długość opakowania [cm] 12,5
Szerokość opakowania [cm] 9
Wysokość opakowania [cm] 8
nr EAN 4044197275281
Materiał PU (poliuretan)
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Rodzaj łożyskowania Poduszka gumowa
Wymagana ilość 2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakładką ze smarem
nr EAN 5902275143008
Wyświetlanie od 1 do 11 (z 11 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łącznik stabilizatora

Łącznik stabilizatora


To dzięki niemu możesz bezpiecznie pokonywać zakręty. Przyczynia się ponadto do komfortu jazdy. Jest to element, który łączy stabilizator z amortyzatorem lub wahaczem. Intensywna eksploatacja pojazdu powoduje, że łącznik stabilizatora może zostać wybity. W takiej sytuacji konieczna jest wymiana łącznika stabilizatora.

Mały łącznik stabilizatora, duże znaczenie dla bezpieczeństwa jazdy 


Łącznik stabilizatora przenosi siły, które powstają podczas pokonywania zakrętów. Montowany jest w przedniej i tylnej osi, może mieć różną sztywność i długość. Większą część sił przenoszą łączniki o większej grubości. Łącznik stabilizatora ma też znaczenie dla komfortu jazdy po nierównych drogach. 

Jak rozpoznać, że łącznik stabilizatora jest zużyty?


Przy pokonywaniu nierówności z niewielką prędkością usłyszymy skrzypienie i stukanie, dochodzące z okolic kół. Luzy na łącznikach mają niekorzystny wpływ na pracę stabilizatora poprzecznego, co przekłada się na mniejszą stabilność samochodu. Niestety, jest to proces stopniowy, dlatego w początkowej fazie niekiedy trudno jest go dostrzec. Jeżeli masz przynajmniej podstawową wiedzę na temat budowy auta, możesz zweryfikować swoje ewentualne podejrzenia. Jeżeli łącznik stabilizatora jest uszkodzony lub zużyty, guma znajdująca się na jego końcach będzie popękają bądź wytarta. Zużyty łącznik należy jak najszybciej wymienić, w przeciwnym razie może dojść do uszkodzenia innych elementów układu zawieszenia, w tym również stabilizatora. 

Jak wymienić łącznik stabilizatora? 


Najpierw należy zdjąć koło i odkręcić łącznik od drążka stabilizatora i dwóch wahaczy (bądź też amortyzatora). Jeżeli śruby są mocno skorodowane, konieczne będzie ich rozcięcie. Aby móc wysunąć łącznik stabilizatora, trzeba delikatnie unieść auto. Zanim zamontujesz nowy, wyczyść powierzchnie styku. Warto również nasmarować śruby, które następnie mocno dokręcamy. Montujemy koło i sprawdzamy geometrię zawieszenia.