Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Opel » napęd osi Opel OMEGA B (V94) » wał napędowy Opel OMEGA B (V94) » łącznik wału, krzyżak wału Opel OMEGA B (V94)

łącznik wału, krzyżak wału do OPEL OMEGA B (V94)

wybierz typ samochodu OPEL OMEGA B (V94):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Grubość [mm] 28,0
Średnica wewnętrzna [mm] 40,0
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 109
Strona zabudowy z przodu i z tyłu
Ciężar [kg] 0,383
dla numeru OE 04 58 364
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4027816051633
nr EAN 5907558548693
nr EAN 5907558560657
Średnica [mm] 110
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Rodzaj przegubu Przegub tarczowy
Ilość otworów 6
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 78
Jednostka ilości Zestaw
nr EAN 4040074241301
Średnica [mm] 110
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez materiałów dodatkowych
Rodzaj przegubu Przegub tarczowy
Ilość otworów 6
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 78
Jednostka ilości Sztuka
nr EAN 4040074248737
Średnica wewnętrzna [mm] 40
średnica zewnętrzna [mm] 109
Grubość [mm] 28
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 77
Ilość otworów 6
Wyświetlanie od 1 do 6 (z 6 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łącznik wału, krzyżak wału

Łącznik wału, krzyżak wału


Elastyczny łącznik wału występuje w samochodach z napędem na tylną oś lub na cztery koła. Jego zadaniem jest tłumienie drgań występujących na wale napędowym. W budowie element ten przypomina tarczę gumową, która znajduje się pomiędzy kołnierzem wałka zdawczego skrzyni biegów a kołnierzem odbiory mocy wału napędowego. Guma występuje w łączniku wału nieprzypadkowo. Zmienia obciążenia układu przeniesienia napędu i absorbuje niepożądane wibracje.

Nie każdy objaw zużycia łącznika wału wymaga kontroli podwozia samochodu. Niektóre są bardzo łatwe do wychwycenia. Zaliczają się do nich m.in. uderzenia, które mogą być wyczuwalne w trakcie przyspieszania, na układzie przeniesienia napędu. To efekt luzów, które wskutek eksploatacji pojawiły się na łączniku. Warto wówczas skontrolować stan tego elementu.

Z racji łatwego dostępu do wału napędowego, usterki łącznika mogą zostać wykryte podczas okresowego badania technicznego. Diagnosta z łatwością wychwyci drobne pęknięcia, ubytki lub deformacje, czy odsłanianie zwojów wzmocnienia. Wykrycie takich śladów zużycia, zawsze jest podstawą do wymiany elementu na nowy. Jeśli doszło do znacznego uszkodzenia łącznika, konieczne jest sprawdzenie pozostałych elementów wału napędowego. Najważniejsze z nich to gwinty śrub, powierzchnie przylegania tulejek i tuleja prowadząco-centrująca.