Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Fiat » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Fiat 124 Spider (348_) » łożysko i piasta koła Fiat 124 Spider (348_) » łożysko koła Fiat 124 Spider (348_)

łożysko koła do FIAT 124 Spider (348_)

wybierz typ samochodu FIAT 124 Spider (348_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
205.00 zł
 Kup
Szerokość [mm] 74,00
Średnica 2 [mm] 1
nr EAN 8021787340457
cena brutto:
59.00 zł
 Kup
Ilość otworów 42,00
Szerokość [mm] 37,00
Średnica 2 [mm] 1
nr EAN 8021787340570
cena brutto:
50.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Ilość zębów wałka wejściowego przekładni kierowniczej 27
Rozstaw śrub mocujących [mm] 120
średnica zewnętrzna [mm] 145
Wymiar gwintu M12x1,5
Felga, ilość otworów 5
średnica zewnętrzna [mm] 300
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 23,8
Typ tarczy hamulcowej wentylowany wewnętrznie
Minimalna grubość [mm] 22,4
Wysokość [mm] 73,5
Wzór otworów/Ilość otworów 05/06
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 120
Średnica otworu centrującego [mm] 79
Ciężar [kg] 8,3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Powierzchnia pokryty
Przetwarzanie wysoko nawęglany
Liczba śrub 2
Techniczny numer informacyjny 54377PRO_HC
nr EAN 4082300660210
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Średnica wewnętrzna [mm] 42
średnica zewnętrzna [mm] 75
Wysokość [mm] 37
Rodzaj łożyska Łożysko kulkowe
nr EAN 4040074535974
Strona zabudowy Oś przednia
średnica zewnętrzna [mm] 300
Wysokość [mm] 73,5
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 24
Minimalna grubość [mm] 22,4
Średnica otworu centrującego [mm] 79
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 120
Ø otworu sworznia koła [mm] 14,5
Ilość otworów 5
Typ tarczy hamulcowej wentylowany
Wymagana ilość 2
nr EAN 4040074421383
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym łożyskiem koła
średnica zewnętrzna [mm] 147
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 120
Felga, ilość otworów 5
Rodzaj mocowania Mocowanie 4-punktowe
Rodzaj łożyska Łożysko kulkowe
nr EAN 4040074018958
Strona zabudowy Oś tylna
średnica zewnętrzna [mm] 300
Wysokość [mm] 54,2
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 20
Minimalna grubość [mm] 18,4
Średnica otworu centrującego [mm] 75
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 120
Ø otworu sworznia koła [mm] 14,5
Ilość otworów 5
Typ tarczy hamulcowej wentylowany
Powierzchnia Płytki pokryte cynkiem
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze śrubami
Wymagana ilość 2
nr EAN 4040074204092
cena brutto:
87.00 zł
 Kup
Masa [g] 704
nr EAN 3413520889630
cena brutto:
207.00 zł
 Kup
średnica zewnętrzna [mm] 300
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 20
Typ tarczy hamulcowej wentylowany wewnętrznie
Minimalna grubość [mm] 18,4
Wysokość [mm] 54
Wzór otworów/Ilość otworów 05/06
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 120
Średnica otworu centrującego [mm] 75
Ciężar [kg] 6,3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Powierzchnia pokryty
Przetwarzanie wysoko nawęglany
Długość opakowania [cm] 33
Szerokość opakowania [cm] 31,5
Wysokość opakowania [cm] 12
Techniczny numer informacyjny 98200 1966 0 1 PRO+
nr EAN 4019722475634
cena brutto:
153.00 zł
 Kup
średnica zewnętrzna [mm] 300
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 23,8
Typ tarczy hamulcowej wentylowany wewnętrznie
Minimalna grubość [mm] 22,4
Wysokość [mm] 73,5
Wzór otworów/Ilość otworów 05/06
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 120
Średnica otworu centrującego [mm] 79
Ciężar [kg] 8,3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Powierzchnia pokryty
Przetwarzanie wysoko nawęglany
Długość opakowania [cm] 33
Szerokość opakowania [cm] 31,5
Wysokość opakowania [cm] 18
Techniczny numer informacyjny 98200 1377 0 1 PRO+
nr EAN 4019722287442
Wyświetlanie od 1 do 11 (z 11 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
inne części z kategorii łożysko koła pasujące do FIAT 124 Spider (348_)
łożysko koła

Łożysko koła


Szum, tarcie oraz niepokojący hałas podczas jazdy może świadczyć o zużytym łożysku koła. Ma to wpływ nie tylko na komfort jazdy, ale również na bezpieczeństwo, w związku z tym  zawsze przy takich niedogodnościach należy zweryfikować, co jest przyczyną problemu. Jeżeli taki stan utrzymuje się przez dłuższy czas, może skutkować nawet zablokowaniem koła podczas jazdy. Łożysko koła zużywa się stopniowo, jest to element eksploatacyjny pojazdy i podlega wymianie. 
 

Rozwiązania technologiczne


Możemy wyróżnić łożyska kulkowe, w których wykorzystuje się metalowe kulki i łożyska stożkowe z metalowymi stożkami. W obu przypadkach wykonuje się je z materiałów odpornych na korozję, wysoką temperaturę i tarcie. Łożysko koła, podobnie jak piasta, odpowiada za solidne połączenia koła z pojazdem. W starszych modelach samochodów montowane były łożyska stożkowe,wymagające serwisowania – smarowania i regulacji luzu. W nowych pojazdach wykorzystuje się kulkowe łożyska skośne, które nie podlegają serwisowi. Wśród nich wyróżniamy zespolone, jednorzędowe łożysko koła cechujące się zdolnością do przenoszenia dużych obciążeń, jednak tylko w jednym kierunku. Drugim rodzajem jest zespolone, dwurzędowe łożysko koła składające się z dwóch łożysk kulkowych skośnych. Są one lepszym rozwiązaniem, ponieważ przenoszą obciążenie osiowe i promieniowe. 

Dwurzędowe występują w 3 wariantach – wymienne łożysko pierwszej generacji, zintegrowane z piastą drugiej generacji i kompletny zespół trzeciej generacji. 
 

Kiedy czas na wymianę łożyska koła w samodzie?


O tym, czy łożysko koła należy wymienić, świadczy kilka objawów. Jednym z nich jest tzw. „buczenie”, które może nawet zakłócać pracę silnika. Wzrost hałasu zaobserwujemy przy zwiększającej się prędkości jazdy. Jeżeli słyszysz szum, może to oznaczać uszkodzenie kulek tocznych. Łożysko koła uległo również awarii, jeżeli na początku jazdy pojawia się tarcie. Nawet jeżeli nie występuje żadne z tych objawów, to łożysko koła powinno się wymienić po 150-200 przejechanych kilometrach.

informacje dodatkowe: