Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Iveco » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Iveco DAILY IV Autobus » łożysko i piasta koła Iveco DAILY IV Autobus » łożysko koła Iveco DAILY IV Autobus

łożysko koła do IVECO DAILY IV Autobus

wybierz typ samochodu IVECO DAILY IV Autobus:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
74.00 zł
 Kup
Grubość 1 [mm] 39
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 45
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 83
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
Wysokość 1 [mm] 39
Ilość zębów, pierścień ABS 96
cena brutto:
225.00 zł
 Kup
Rozstaw śrub mocujących [mm] 114,3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
średnica zewnętrzna [mm] 300
Średnica wewnętrzna [mm] 30
Ilość zębów, pierścień ABS 96
Wymiar gwintu M14x1,5
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 11
Typ tarczy hamulcowej pełny
Felga, ilość otworów 5
Strona zabudowy Oś przednia
Typ tarczy hamulcowej wentylowany wewnętrznie
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 24
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 114,3
Ilość otworów 5
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 11
Typ tarczy hamulcowej pełny
średnica zewnętrzna [mm] 300
Ilość otworów 5
Sposób montażu montowany wcześniej
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z łożyskiem koła
Minimalna grubość [mm] 9,5
średnica piasty koła [mm] 62,3
Szerokość [mm] 39
Średnica wewnętrzna [mm] 45
średnica zewnętrzna [mm] 83
nr EAN 5908242693217
Numer seryjny 4105230
nr EAN 5901159227117
Strona zabudowy Oś przednia
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 24
Wysokość [mm] 44
Numer seryjny 6045474
Typ tarczy hamulcowej wentylowany
średnica zewnętrzna [mm] 280,0
nr EAN 5901159230735
Strona zabudowy Oś tylna
Numer seryjny K4105007
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Średnica wewnętrzna [mm] 45
średnica zewnętrzna [mm] 83
Wysokość [mm] 39
Dynamika hamowania/jazdy dla pojazdów z ABS
Rodzaj łożyska Łożysko kulkowe
nr EAN 4040074452851
Strona zabudowy Oś przednia
średnica zewnętrzna [mm] 280
Wysokość [mm] 44
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 24
Minimalna grubość [mm] 21,8
Średnica otworu centrującego [mm] 68
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 114,3
Ø otworu sworznia koła [mm] 15,8
Ilość otworów 5
Typ tarczy hamulcowej wentylowany
Wymagana ilość 2
nr EAN 4040074206607
cena brutto:
150.99 zł
 Kup
Masa [g] 936
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 83
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 45
Szerokość 1 [mm] 39
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów
nr EAN 3413520886929
cena brutto:
269.00 zł
 Kup
Moment dokręcenia [Nm] 280
Masa [g] 8600
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 300
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 30
Grubość [mm] 11
Szerokość 1 [mm] 81,7
Ilość otworów 5
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym łożyskiem koła
Minimalna grubość [mm] 9,5
Średnica punktów mocowania [mm] 14
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów
Typ tarczy hamulcowej pełny
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 11
średnica zewnętrzna [mm] 300
nr EAN 3413520968281
cena brutto:
163.00 zł
 Kup
średnica zewnętrzna [mm] 280
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 24
Typ tarczy hamulcowej wentylowany zewnętrznie
Minimalna grubość [mm] 21,8
Wysokość [mm] 44
Wzór otworów/Ilość otworów 05/07
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 114,3
Średnica otworu centrującego [mm] 68
Ciężar [kg] 6,7
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Powierzchnia pokryty
Przetwarzanie wysoko nawęglany
Długość opakowania [cm] 31,5
Szerokość opakowania [cm] 30
Wysokość opakowania [cm] 10
Techniczny numer informacyjny 98200 1955 0 1 PRO+
nr EAN 4019722471155
cena brutto:
423.00 zł
 Kup
średnica zewnętrzna [mm] 300
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 11
Typ tarczy hamulcowej pełny
Minimalna grubość [mm] 9,5
Wysokość [mm] 83,5
Wzór otworów/Ilość otworów 05/05
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 114,3
Średnica otworu centrującego [mm] 30
Średnica końcówki wałka [mm] 30
Ciężar [kg] 8,1
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z łożyskiem koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów
Powierzchnia pokryty
Długość opakowania [cm] 33,5
Szerokość opakowania [cm] 32
Wysokość opakowania [cm] 9,5
Techniczny numer informacyjny 98200 2331 0 1 PRO
nr EAN 4019722482984
Wyświetlanie od 1 do 14 (z 14 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łożysko koła

Łożysko koła


Szum, tarcie oraz niepokojący hałas podczas jazdy może świadczyć o zużytym łożysku koła. Ma to wpływ nie tylko na komfort jazdy, ale również na bezpieczeństwo, w związku z tym  zawsze przy takich niedogodnościach należy zweryfikować, co jest przyczyną problemu. Jeżeli taki stan utrzymuje się przez dłuższy czas, może skutkować nawet zablokowaniem koła podczas jazdy. Łożysko koła zużywa się stopniowo, jest to element eksploatacyjny pojazdy i podlega wymianie. 
 

Rozwiązania technologiczne


Możemy wyróżnić łożyska kulkowe, w których wykorzystuje się metalowe kulki i łożyska stożkowe z metalowymi stożkami. W obu przypadkach wykonuje się je z materiałów odpornych na korozję, wysoką temperaturę i tarcie. Łożysko koła, podobnie jak piasta, odpowiada za solidne połączenia koła z pojazdem. W starszych modelach samochodów montowane były łożyska stożkowe,wymagające serwisowania – smarowania i regulacji luzu. W nowych pojazdach wykorzystuje się kulkowe łożyska skośne, które nie podlegają serwisowi. Wśród nich wyróżniamy zespolone, jednorzędowe łożysko koła cechujące się zdolnością do przenoszenia dużych obciążeń, jednak tylko w jednym kierunku. Drugim rodzajem jest zespolone, dwurzędowe łożysko koła składające się z dwóch łożysk kulkowych skośnych. Są one lepszym rozwiązaniem, ponieważ przenoszą obciążenie osiowe i promieniowe. 

Dwurzędowe występują w 3 wariantach – wymienne łożysko pierwszej generacji, zintegrowane z piastą drugiej generacji i kompletny zespół trzeciej generacji. 
 

Kiedy czas na wymianę łożyska koła w samodzie?


O tym, czy łożysko koła należy wymienić, świadczy kilka objawów. Jednym z nich jest tzw. „buczenie”, które może nawet zakłócać pracę silnika. Wzrost hałasu zaobserwujemy przy zwiększającej się prędkości jazdy. Jeżeli słyszysz szum, może to oznaczać uszkodzenie kulek tocznych. Łożysko koła uległo również awarii, jeżeli na początku jazdy pojawia się tarcie. Nawet jeżeli nie występuje żadne z tych objawów, to łożysko koła powinno się wymienić po 150-200 przejechanych kilometrach.

informacje dodatkowe: