Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Nissan » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Nissan NP300 PICKUP (D22) » łożysko i piasta koła Nissan NP300 PICKUP (D22) » łożysko koła Nissan NP300 PICKUP (D22)

łożysko koła do NISSAN NP300 PICKUP (D22)

wybierz typ samochodu NISSAN NP300 PICKUP (D22):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
70.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Grubość 1 [mm] 48
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 49
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 84
Wysokość 1 [mm] 48
cena brutto:
50.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Grubość 2 [mm] 14,73
Grubość 1 [mm] 18
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 41,28
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 25
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 73,43
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 52
Wysokość 2 [mm] 19,81
Wysokość 1 [mm] 22
cena brutto:
198.01 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Rozstaw śrub mocujących [mm] 130
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 41,28
średnica zewnętrzna [mm] 152
Średnica wewnętrzna [mm] 25
Wymiar gwintu M14X1,5
Felga, ilość otworów 5
średnica zewnętrzna [mm] 272
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 15,9
Typ tarczy hamulcowej pełny
Minimalna grubość [mm] 14
Wysokość [mm] 96,6
Wzór otworów/Ilość otworów 05/07
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 130
Średnica otworu centrującego [mm] 85
Ciężar [kg] 7,0
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Powierzchnia pokryty
Techniczny numer informacyjny 54376PRO
nr EAN 4082300376562
średnica zewnętrzna [mm] 276
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 22
Typ tarczy hamulcowej wentylowany wewnętrznie
Minimalna grubość [mm] 19
Wysokość [mm] 77
Wzór otworów/Ilość otworów 05/07
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 130
Średnica otworu centrującego [mm] 85,1
Ciężar [kg] 6,7
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Powierzchnia pokryty
Przetwarzanie wysoko nawęglany
Techniczny numer informacyjny 54315PRO_HC
nr EAN 4082300660043
Strona zabudowy Oś tylna
średnica zewnętrzna [mm] 272
Wysokość [mm] 96,6
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 16
Minimalna grubość [mm] 14
Średnica otworu centrującego [mm] 85
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 130
Ø otworu sworznia koła [mm] 15
Ilość otworów 5
Typ tarczy hamulcowej pełny
Wymagana ilość 2
nr EAN 4040074215296
Strona zabudowy Oś przednia
średnica zewnętrzna [mm] 276
Wysokość [mm] 77
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 22
Minimalna grubość [mm] 19
Średnica otworu centrującego [mm] 85
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 130
Ø otworu sworznia koła [mm] 15
Ilość otworów 5
Typ tarczy hamulcowej wentylowany
Wymagana ilość 2
nr EAN 4040074215319
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dodatkami
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 24,57
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 41,28
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 52
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 73,43
Wysokość 1 [mm] 22,53
Wysokość 2 [mm] 19,56
Rodzaj łożyska Łożysko toczne kulkowe
nr EAN 4040074424070
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Średnica wewnętrzna [mm] 49
średnica zewnętrzna [mm] 84
Wysokość [mm] 48
Opony z pojedynczymi oponami
Zestaw pełny 
Rodzaj łożyska Łożysko toczne kulkowe
nr EAN 4040074435588
Strona zabudowy Oś tylna
średnica zewnętrzna [mm] 285
Wysokość [mm] 92,9
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 22
Minimalna grubość [mm] 19
Średnica otworu centrującego [mm] 120
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 145
Ø otworu sworznia koła [mm] 15
Ilość otworów 6
Typ tarczy hamulcowej wentylowany
Wymagana ilość 2
nr EAN 4040074200100
Strona zabudowy Oś tylna
średnica zewnętrzna [mm] 271,2
Wysokość [mm] 96,7
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 16
Minimalna grubość [mm] 14
Średnica otworu centrującego [mm] 85
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 130
Ø otworu sworznia koła [mm] 15
Ilość otworów 5
Typ tarczy hamulcowej pełny
Wymagana ilość 2
nr EAN 4040074209318
cena brutto:
140.00 zł
 Kup
średnica zewnętrzna [mm] 276
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 22
Typ tarczy hamulcowej wentylowany wewnętrznie
Minimalna grubość [mm] 19
Wysokość [mm] 77
Wzór otworów/Ilość otworów 05/07
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 130
Średnica otworu centrującego [mm] 85,1
Ciężar [kg] 6,7
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Powierzchnia pokryty
Długość opakowania [cm] 33
Szerokość opakowania [cm] 31,5
Wysokość opakowania [cm] 18
Techniczny numer informacyjny 98200 1315 0 1 PRO
nr EAN 4019722300936
cena brutto:
150.00 zł
 Kup
średnica zewnętrzna [mm] 272
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 15,9
Typ tarczy hamulcowej pełny
Minimalna grubość [mm] 14
Wysokość [mm] 96,6
Wzór otworów/Ilość otworów 05/07
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 130
Średnica otworu centrującego [mm] 85
Średnica wewnętrzna [mm] 160,1
Ciężar [kg] 7,0
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Powierzchnia pokryty
Długość opakowania [cm] 32
Szerokość opakowania [cm] 30,5
Wysokość opakowania [cm] 21
Techniczny numer informacyjny 98200 1376 0 1 PRO
nr EAN 4019722301308
Wyświetlanie od 1 do 13 (z 13 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łożysko koła

Łożysko koła


Szum, tarcie oraz niepokojący hałas podczas jazdy może świadczyć o zużytym łożysku koła. Ma to wpływ nie tylko na komfort jazdy, ale również na bezpieczeństwo, w związku z tym  zawsze przy takich niedogodnościach należy zweryfikować, co jest przyczyną problemu. Jeżeli taki stan utrzymuje się przez dłuższy czas, może skutkować nawet zablokowaniem koła podczas jazdy. Łożysko koła zużywa się stopniowo, jest to element eksploatacyjny pojazdy i podlega wymianie. 
 

Rozwiązania technologiczne


Możemy wyróżnić łożyska kulkowe, w których wykorzystuje się metalowe kulki i łożyska stożkowe z metalowymi stożkami. W obu przypadkach wykonuje się je z materiałów odpornych na korozję, wysoką temperaturę i tarcie. Łożysko koła, podobnie jak piasta, odpowiada za solidne połączenia koła z pojazdem. W starszych modelach samochodów montowane były łożyska stożkowe,wymagające serwisowania – smarowania i regulacji luzu. W nowych pojazdach wykorzystuje się kulkowe łożyska skośne, które nie podlegają serwisowi. Wśród nich wyróżniamy zespolone, jednorzędowe łożysko koła cechujące się zdolnością do przenoszenia dużych obciążeń, jednak tylko w jednym kierunku. Drugim rodzajem jest zespolone, dwurzędowe łożysko koła składające się z dwóch łożysk kulkowych skośnych. Są one lepszym rozwiązaniem, ponieważ przenoszą obciążenie osiowe i promieniowe. 

Dwurzędowe występują w 3 wariantach – wymienne łożysko pierwszej generacji, zintegrowane z piastą drugiej generacji i kompletny zespół trzeciej generacji. 
 

Kiedy czas na wymianę łożyska koła w samodzie?


O tym, czy łożysko koła należy wymienić, świadczy kilka objawów. Jednym z nich jest tzw. „buczenie”, które może nawet zakłócać pracę silnika. Wzrost hałasu zaobserwujemy przy zwiększającej się prędkości jazdy. Jeżeli słyszysz szum, może to oznaczać uszkodzenie kulek tocznych. Łożysko koła uległo również awarii, jeżeli na początku jazdy pojawia się tarcie. Nawet jeżeli nie występuje żadne z tych objawów, to łożysko koła powinno się wymienić po 150-200 przejechanych kilometrach.

informacje dodatkowe: