Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Peugeot » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Peugeot 508 SW I (8E_) » łożysko i piasta koła Peugeot 508 SW I (8E_) » łożysko koła Peugeot 508 SW I (8E_)

łożysko koła do PEUGEOT 508 SW I (8E_)

wybierz typ samochodu PEUGEOT 508 SW I (8E_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
62.00 zł
 Kup
Grubość 1 [mm] 40
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 40
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 78
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
Wysokość 1 [mm] 40
Ilość zębów, pierścień ABS 96
cena brutto:
92.00 zł
 Kup
Ilość zębów wałka wejściowego przekładni kierowniczej 25
Rozstaw śrub mocujących [mm] 105
średnica zewnętrzna [mm] 136
Wymiar gwintu M12x1,5
Felga, ilość otworów 5
średnica zewnętrzna [mm] 276
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 26
Typ tarczy hamulcowej wentylowany wewnętrznie
Minimalna grubość [mm] 23
Wysokość [mm] 45,5
Wzór otworów/Ilość otworów 05/06
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 105
Średnica otworu centrującego [mm] 60
Ciężar [kg] 7,0
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Powierzchnia pokryty
Techniczny numer informacyjny 54989PRO
nr EAN 4082300381016
cena brutto:
134.00 zł
 Kup
Średnica bębna hamulcowego 230
Wewnętrzna wysokość bębna hamulcowego [mm] 47,5
Śr. zewn. bębna ham. [mm] 274
Całkowita wysokość bębna hamulcowego [mm] 63
Wzór otworów/Ilość otworów 05/06
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 105
Maksymalna wielkość poślizgu bębna [mm] 232
Średnica otworu centrującego [mm] 60
Ciężar [kg] 5,6
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez łożyska koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Techniczny numer informacyjny 61399
nr EAN 4082300494471
Szerokość [mm] 40
Średnica wewnętrzna [mm] 40
średnica zewnętrzna [mm] 78
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
Strona zabudowy Oś przednia
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 26
Wysokość [mm] 45,5
Numer seryjny K6041755
Typ tarczy hamulcowej wentylowany wewnętrznie
średnica zewnętrzna [mm] 276
nr EAN 5901159238991
Strona zabudowy Oś przednia
średnica zewnętrzna [mm] 256
Wysokość [mm] 47,2
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 24
Minimalna grubość [mm] 21
Średnica otworu centrującego [mm] 60
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 100
Ø otworu sworznia koła [mm] 12,6
Ilość otworów 4
Typ tarczy hamulcowej wentylowany
Wymagana ilość 2
nr EAN 4040074100134
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem nadajnika impulsów ABS
Średnica wewnętrzna [mm] 40
średnica zewnętrzna [mm] 78
Wysokość [mm] 40
Rodzaj łożyska Łożysko kulkowe
nr EAN 4040074254622
Strona zabudowy Oś tylna
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym łożyskiem koła
średnica zewnętrzna [mm] 136
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 92
Felga, ilość otworów 5
Rodzaj łożyska Łożysko kulkowe
nr EAN 4040074254868
cena brutto:
170.99 zł
 Kup
średnica zewnętrzna [mm] 276
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 26
Typ tarczy hamulcowej wentylowany wewnętrznie
Minimalna grubość [mm] 23
Wysokość [mm] 45,5
Wzór otworów/Ilość otworów 05/06
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 105
Średnica otworu centrującego [mm] 60
Ciężar [kg] 7,0
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Powierzchnia pokryty
Długość opakowania [cm] 31,5
Szerokość opakowania [cm] 30
Wysokość opakowania [cm] 10
Techniczny numer informacyjny 98200 1989 0 1 PRO
nr EAN 4019722403859
Wyświetlanie od 1 do 10 (z 10 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łożysko koła

Łożysko koła


Szum, tarcie oraz niepokojący hałas podczas jazdy może świadczyć o zużytym łożysku koła. Ma to wpływ nie tylko na komfort jazdy, ale również na bezpieczeństwo, w związku z tym  zawsze przy takich niedogodnościach należy zweryfikować, co jest przyczyną problemu. Jeżeli taki stan utrzymuje się przez dłuższy czas, może skutkować nawet zablokowaniem koła podczas jazdy. Łożysko koła zużywa się stopniowo, jest to element eksploatacyjny pojazdy i podlega wymianie. 
 

Rozwiązania technologiczne


Możemy wyróżnić łożyska kulkowe, w których wykorzystuje się metalowe kulki i łożyska stożkowe z metalowymi stożkami. W obu przypadkach wykonuje się je z materiałów odpornych na korozję, wysoką temperaturę i tarcie. Łożysko koła, podobnie jak piasta, odpowiada za solidne połączenia koła z pojazdem. W starszych modelach samochodów montowane były łożyska stożkowe,wymagające serwisowania – smarowania i regulacji luzu. W nowych pojazdach wykorzystuje się kulkowe łożyska skośne, które nie podlegają serwisowi. Wśród nich wyróżniamy zespolone, jednorzędowe łożysko koła cechujące się zdolnością do przenoszenia dużych obciążeń, jednak tylko w jednym kierunku. Drugim rodzajem jest zespolone, dwurzędowe łożysko koła składające się z dwóch łożysk kulkowych skośnych. Są one lepszym rozwiązaniem, ponieważ przenoszą obciążenie osiowe i promieniowe. 

Dwurzędowe występują w 3 wariantach – wymienne łożysko pierwszej generacji, zintegrowane z piastą drugiej generacji i kompletny zespół trzeciej generacji. 
 

Kiedy czas na wymianę łożyska koła w samodzie?


O tym, czy łożysko koła należy wymienić, świadczy kilka objawów. Jednym z nich jest tzw. „buczenie”, które może nawet zakłócać pracę silnika. Wzrost hałasu zaobserwujemy przy zwiększającej się prędkości jazdy. Jeżeli słyszysz szum, może to oznaczać uszkodzenie kulek tocznych. Łożysko koła uległo również awarii, jeżeli na początku jazdy pojawia się tarcie. Nawet jeżeli nie występuje żadne z tych objawów, to łożysko koła powinno się wymienić po 150-200 przejechanych kilometrach.

informacje dodatkowe: