Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Toyota » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Toyota CELICA kabriolet (_T20_) » łożysko i piasta koła Toyota CELICA kabriolet (_T20_) » łożysko koła Toyota CELICA kabriolet (_T20_)

łożysko koła do TOYOTA CELICA kabriolet (_T20_)

wybierz typ samochodu TOYOTA CELICA kabriolet (_T20_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z lewej
Strona zabudowy z prawej
nr EAN 9435398505409
Szerokość 1 [mm] 19,9
Szerokość 2 [mm] 22,5
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 73,4
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 52
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 41,3
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 25
nr EAN 5908242693033
Strona zabudowy Oś przednia
Numer seryjny 4101060
nr EAN 5901159159784
Strona zabudowy Oś przednia
Numer seryjny 4101200
nr EAN 5901159193832
Strona zabudowy Oś tylna
Numer seryjny 4101230
nr EAN 5901159160377
Typ tarczy hamulcowej pełny
Ilość otworów 5
Średnica [mm] 280
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 16,0
Wysokość [mm] 78,6
Średnica otworu centrującego [mm] 88,0
Numer seryjny 6041020
średnica zewnętrzna [mm] 280,0
nr EAN 5901159015684
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Średnica wewnętrzna [mm] 45
średnica zewnętrzna [mm] 80
Wysokość [mm] 26
Zestaw pełny 
Rodzaj łożyska Łożysko toczne kulkowe
nr EAN 4040074064962
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Średnica wewnętrzna [mm] 45
średnica zewnętrzna [mm] 80
Wysokość [mm] 26
Zestaw skrócony 
Rodzaj łożyska Łożysko toczne kulkowe
nr EAN 4040074245682
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 21,5
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 35
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 50
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 65,25
Wysokość 1 [mm] 18,5
Wysokość 2 [mm] 18,75
Dynamika hamowania/jazdy dla pojazdów bez ABS
Rodzaj łożyska Łożysko toczne kulkowe
nr EAN 4040074112199
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dodatkami
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 24,57
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 41,28
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 52
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 73,43
Wysokość 1 [mm] 22,53
Wysokość 2 [mm] 19,56
Rodzaj łożyska Łożysko toczne kulkowe
nr EAN 4040074424070
Wyświetlanie od 1 do 10 (z 10 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łożysko koła

Łożysko koła


Szum, tarcie oraz niepokojący hałas podczas jazdy może świadczyć o zużytym łożysku koła. Ma to wpływ nie tylko na komfort jazdy, ale również na bezpieczeństwo, w związku z tym  zawsze przy takich niedogodnościach należy zweryfikować, co jest przyczyną problemu. Jeżeli taki stan utrzymuje się przez dłuższy czas, może skutkować nawet zablokowaniem koła podczas jazdy. Łożysko koła zużywa się stopniowo, jest to element eksploatacyjny pojazdy i podlega wymianie. 
 

Rozwiązania technologiczne


Możemy wyróżnić łożyska kulkowe, w których wykorzystuje się metalowe kulki i łożyska stożkowe z metalowymi stożkami. W obu przypadkach wykonuje się je z materiałów odpornych na korozję, wysoką temperaturę i tarcie. Łożysko koła, podobnie jak piasta, odpowiada za solidne połączenia koła z pojazdem. W starszych modelach samochodów montowane były łożyska stożkowe,wymagające serwisowania – smarowania i regulacji luzu. W nowych pojazdach wykorzystuje się kulkowe łożyska skośne, które nie podlegają serwisowi. Wśród nich wyróżniamy zespolone, jednorzędowe łożysko koła cechujące się zdolnością do przenoszenia dużych obciążeń, jednak tylko w jednym kierunku. Drugim rodzajem jest zespolone, dwurzędowe łożysko koła składające się z dwóch łożysk kulkowych skośnych. Są one lepszym rozwiązaniem, ponieważ przenoszą obciążenie osiowe i promieniowe. 

Dwurzędowe występują w 3 wariantach – wymienne łożysko pierwszej generacji, zintegrowane z piastą drugiej generacji i kompletny zespół trzeciej generacji. 
 

Kiedy czas na wymianę łożyska koła w samodzie?


O tym, czy łożysko koła należy wymienić, świadczy kilka objawów. Jednym z nich jest tzw. „buczenie”, które może nawet zakłócać pracę silnika. Wzrost hałasu zaobserwujemy przy zwiększającej się prędkości jazdy. Jeżeli słyszysz szum, może to oznaczać uszkodzenie kulek tocznych. Łożysko koła uległo również awarii, jeżeli na początku jazdy pojawia się tarcie. Nawet jeżeli nie występuje żadne z tych objawów, to łożysko koła powinno się wymienić po 150-200 przejechanych kilometrach.

informacje dodatkowe: