Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Toyota » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Toyota HILUX VI pick-up (_N1_) » łożysko i piasta koła Toyota HILUX VI pick-up (_N1_) » łożysko koła Toyota HILUX VI pick-up (_N1_)

łożysko koła do TOYOTA HILUX VI pick-up (_N1_)

wybierz typ samochodu TOYOTA HILUX VI pick-up (_N1_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
90.00 zł
 Kup
Ilość otworów 45,00
Szerokość [mm] 41,00
Średnica 2 [mm] 1
nr EAN 8021787340709
cena brutto:
57.99 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Grubość 1 [mm] 39
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 45
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 84
Wysokość 1 [mm] 41
cena brutto:
163.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Rozstaw śrub mocujących [mm] 114
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem nadajnika impulsów ABS
średnica zewnętrzna [mm] 148
Ilość zębów, pierścień ABS 47
Wymiar gwintu M12x1,5
Felga, ilość otworów 5
cena brutto:
63.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Grubość 1 [mm] 41
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 45
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 84
Wysokość 1 [mm] 41
średnica zewnętrzna [mm] 262
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 10
Typ tarczy hamulcowej pełny
Minimalna grubość [mm] 8,4
Wysokość [mm] 61,1
Wzór otworów/Ilość otworów 05/08
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 114,3
Średnica otworu centrującego [mm] 76
Ciężar [kg] 3,9
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Powierzchnia pokryty
Techniczny numer informacyjny 54617PRO
nr EAN 4082300494129
średnica zewnętrzna [mm] 300
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 28
Typ tarczy hamulcowej wentylowany wewnętrznie
Minimalna grubość [mm] 26,4
Wysokość [mm] 47,2
Wzór otworów/Ilość otworów 05/07
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 114,3
Średnica otworu centrującego [mm] 69
Ciężar [kg] 8,6
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Powierzchnia pokryty
Przetwarzanie wysoko nawęglany
Techniczny numer informacyjny 54665PRO_HC
nr EAN 4082300660623
Numer seryjny K4104611
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
nr EAN 5901159287968
Numer seryjny K4104680
Strona zabudowy Oś tylna
nr EAN 5901159288620
Numer seryjny K4104692
Strona zabudowy Oś przednia
nr EAN 5901159287401
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Średnica wewnętrzna [mm] 45
średnica zewnętrzna [mm] 84
Wysokość [mm] 39
Rodzaj łożyska Łożysko kulkowe
nr EAN 4040074112533
Strona zabudowy Oś tylna
średnica zewnętrzna [mm] 262
Wysokość [mm] 61,1
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 10
Minimalna grubość [mm] 8,4
Średnica otworu centrującego [mm] 76
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 114,3
Ø otworu sworznia koła [mm] 12,5
Ilość otworów 5
Typ tarczy hamulcowej pełny
Wymagana ilość 2
nr EAN 4040074205969
Strona zabudowy Oś tylna
średnica zewnętrzna [mm] 262
Wysokość [mm] 61,1
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 10
Minimalna grubość [mm] 8,4
Średnica otworu centrującego [mm] 76
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 114,3
Ø otworu sworznia koła [mm] 12,5
Ilość otworów 5
Typ tarczy hamulcowej pełny
Powierzchnia Płytki pokryte cynkiem
Wymagana ilość 2
nr EAN 4040074205952
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym łożyskiem koła
średnica zewnętrzna [mm] 148
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 114,3
Ilość otworów 5
Rodzaj mocowania Mocowanie 4-punktowe
Rodzaj łożyska Łożysko kulkowe
nr EAN 4040074138946
Strona zabudowy Oś przednia
średnica zewnętrzna [mm] 300
Wysokość [mm] 47,3
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 28
Minimalna grubość [mm] 26
Średnica otworu centrującego [mm] 69
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 114,3
Ø otworu sworznia koła [mm] 12,6
Ilość otworów 5
Typ tarczy hamulcowej wentylowany
Wymagana ilość 2
nr EAN 4040074202289
Strona zabudowy Oś przednia
średnica zewnętrzna [mm] 300
Wysokość [mm] 47,2
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 28
Minimalna grubość [mm] 26,4
Średnica otworu centrującego [mm] 69
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 114,3
Ilość otworów 5
Typ tarczy hamulcowej wentylowany
Powierzchnia Płytki pokryte cynkiem
Wymagana ilość 2
nr EAN 4040074202265
cena brutto:
112.99 zł
 Kup
Masa [g] 935
nr EAN 3413520893545
cena brutto:
346.00 zł
 Kup
Masa [g] 3580
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 148
Szerokość 1 [mm] 94
nr EAN 3413521128936
cena brutto:
117.99 zł
 Kup
średnica zewnętrzna [mm] 262
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 10
Typ tarczy hamulcowej pełny
Minimalna grubość [mm] 8,4
Wysokość [mm] 61,1
Wzór otworów/Ilość otworów 05/08
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 114,3
Średnica otworu centrującego [mm] 76
Średnica wewnętrzna [mm] 168
Ciężar [kg] 3,9
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Powierzchnia pokryty
Długość opakowania [cm] 30
Szerokość opakowania [cm] 28,5
Wysokość opakowania [cm] 15
Techniczny numer informacyjny 98200 1617 0 1 PRO
nr EAN 4019722453250
Wyświetlanie od 1 do 18 (z 18 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łożysko koła

Łożysko koła


Szum, tarcie oraz niepokojący hałas podczas jazdy może świadczyć o zużytym łożysku koła. Ma to wpływ nie tylko na komfort jazdy, ale również na bezpieczeństwo, w związku z tym  zawsze przy takich niedogodnościach należy zweryfikować, co jest przyczyną problemu. Jeżeli taki stan utrzymuje się przez dłuższy czas, może skutkować nawet zablokowaniem koła podczas jazdy. Łożysko koła zużywa się stopniowo, jest to element eksploatacyjny pojazdy i podlega wymianie. 
 

Rozwiązania technologiczne


Możemy wyróżnić łożyska kulkowe, w których wykorzystuje się metalowe kulki i łożyska stożkowe z metalowymi stożkami. W obu przypadkach wykonuje się je z materiałów odpornych na korozję, wysoką temperaturę i tarcie. Łożysko koła, podobnie jak piasta, odpowiada za solidne połączenia koła z pojazdem. W starszych modelach samochodów montowane były łożyska stożkowe,wymagające serwisowania – smarowania i regulacji luzu. W nowych pojazdach wykorzystuje się kulkowe łożyska skośne, które nie podlegają serwisowi. Wśród nich wyróżniamy zespolone, jednorzędowe łożysko koła cechujące się zdolnością do przenoszenia dużych obciążeń, jednak tylko w jednym kierunku. Drugim rodzajem jest zespolone, dwurzędowe łożysko koła składające się z dwóch łożysk kulkowych skośnych. Są one lepszym rozwiązaniem, ponieważ przenoszą obciążenie osiowe i promieniowe. 

Dwurzędowe występują w 3 wariantach – wymienne łożysko pierwszej generacji, zintegrowane z piastą drugiej generacji i kompletny zespół trzeciej generacji. 
 

Kiedy czas na wymianę łożyska koła w samodzie?


O tym, czy łożysko koła należy wymienić, świadczy kilka objawów. Jednym z nich jest tzw. „buczenie”, które może nawet zakłócać pracę silnika. Wzrost hałasu zaobserwujemy przy zwiększającej się prędkości jazdy. Jeżeli słyszysz szum, może to oznaczać uszkodzenie kulek tocznych. Łożysko koła uległo również awarii, jeżeli na początku jazdy pojawia się tarcie. Nawet jeżeli nie występuje żadne z tych objawów, to łożysko koła powinno się wymienić po 150-200 przejechanych kilometrach.

informacje dodatkowe: