Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Volkswagen » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Volkswagen GOLF VIII Variant (CG5, DB5) » łożysko i piasta koła Volkswagen GOLF VIII Variant (CG5, DB5) » łożysko koła Volkswagen GOLF VIII Variant (CG5, DB5)

łożysko koła do VOLKSWAGEN GOLF VIII Variant (CG5, DB5)

wybierz typ samochodu VOLKSWAGEN GOLF VIII Variant (CG5, DB5):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
32.00 zł
 Kup
Średnica wewnętrzna [mm] 13,00
Ilość otworów 29,00
Liczba otworów do mocowania 17
Szerokość [mm] 14,00
Szerokość 2 [mm] 39
Średnica 2 [mm] 1
nr EAN 8021787340112
cena brutto:
59.00 zł
 Kup
Ilość otworów 39,00
Szerokość [mm] 37,00
Średnica 2 [mm] 1
nr EAN 8021787343915
cena brutto:
34.00 zł
 Kup
Grubość 2 [mm] 10,67
Grubość 1 [mm] 10,67
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 29
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 17,46
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 50,29
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 39,88
Wysokość 2 [mm] 14,73
Wysokość 1 [mm] 14,61
Strona zabudowy Oś tylna
Śr. zewn. bębna ham. [mm] 212
Śr. wewn. bębna ham. [mm] 180
Maksymalna wielkość poślizgu bębna [mm] 181
Wewnętrzna wysokość bębna hamulcowego [mm] 38,5
Całkowita wysokość bębna hamulcowego [mm] 74,5
Średnica otworu centrującego [mm] 50,3
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 100
Ilość otworów 4
Wymagana ilość 2
nr EAN 4040074190500
Strona zabudowy Oś tylna
Śr. zewn. bębna ham. [mm] 240
Śr. wewn. bębna ham. [mm] 200
Maksymalna wielkość poślizgu bębna [mm] 201
Wewnętrzna wysokość bębna hamulcowego [mm] 50
Całkowita wysokość bębna hamulcowego [mm] 82,2
Średnica otworu centrującego [mm] 50,3
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 100
Ilość otworów 4
Wymagana ilość 2
nr EAN 4040074190517
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 29
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 17,5
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 50
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 40
Wysokość 1 [mm] 15
Wysokość 2 [mm] 14,73
Rodzaj łożyska Łożysko toczne kulkowe
nr EAN 4040074126738
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Średnica wewnętrzna [mm] 39
średnica zewnętrzna [mm] 68
Wysokość [mm] 37
Rodzaj łożyska Łożysko kulkowe
nr EAN 4040074060025
alternatywny zestaw naprawczy 100 598 0101
alternatywny zestaw naprawczy 100 598 0101/SK
Średnica wewnętrzna [mm] 17,5
średnica zewnętrzna [mm] 40
Wysokość [mm] 15
Rodzaj łożyska Łożysko toczne kulkowe
nr EAN 4040074285534
alternatywny zestaw naprawczy 100 598 0101
alternatywny zestaw naprawczy 100 598 0101/SK
Strona zabudowy wewnątrz
Strona zabudowy Oś tylna
Średnica wewnętrzna [mm] 29
średnica zewnętrzna [mm] 50
Wysokość [mm] 14,73
Rodzaj łożyska Łożysko toczne kulkowe
nr EAN 4040074285527
alternatywny zestaw naprawczy 100 498 0033
Strona zabudowy Oś przednia
Średnica wewnętrzna [mm] 39
średnica zewnętrzna [mm] 68,07
Wysokość [mm] 37
Rodzaj łożyska Łożysko kulkowe
nr EAN 4040074078457
Strona zabudowy Oś przednia
średnica zewnętrzna [mm] 239
Wysokość [mm] 35,4
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 12
Minimalna grubość [mm] 10
Średnica otworu centrującego [mm] 65
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 100
Ø otworu sworznia koła [mm] 13,6
Ilość otworów 4
Typ tarczy hamulcowej pełny
Wymagana ilość 2
nr EAN 4040074208335
cena brutto:
35.01 zł
 Kup
Masa [g] 258
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 39,878
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 50,292
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 17,462
Szerokość 1 [mm] 13,843
Szerokość 2 [mm] 14,732
nr EAN 3413520706005
Wyświetlanie od 1 do 12 (z 12 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łożysko koła

Łożysko koła


Szum, tarcie oraz niepokojący hałas podczas jazdy może świadczyć o zużytym łożysku koła. Ma to wpływ nie tylko na komfort jazdy, ale również na bezpieczeństwo, w związku z tym  zawsze przy takich niedogodnościach należy zweryfikować, co jest przyczyną problemu. Jeżeli taki stan utrzymuje się przez dłuższy czas, może skutkować nawet zablokowaniem koła podczas jazdy. Łożysko koła zużywa się stopniowo, jest to element eksploatacyjny pojazdy i podlega wymianie. 
 

Rozwiązania technologiczne


Możemy wyróżnić łożyska kulkowe, w których wykorzystuje się metalowe kulki i łożyska stożkowe z metalowymi stożkami. W obu przypadkach wykonuje się je z materiałów odpornych na korozję, wysoką temperaturę i tarcie. Łożysko koła, podobnie jak piasta, odpowiada za solidne połączenia koła z pojazdem. W starszych modelach samochodów montowane były łożyska stożkowe,wymagające serwisowania – smarowania i regulacji luzu. W nowych pojazdach wykorzystuje się kulkowe łożyska skośne, które nie podlegają serwisowi. Wśród nich wyróżniamy zespolone, jednorzędowe łożysko koła cechujące się zdolnością do przenoszenia dużych obciążeń, jednak tylko w jednym kierunku. Drugim rodzajem jest zespolone, dwurzędowe łożysko koła składające się z dwóch łożysk kulkowych skośnych. Są one lepszym rozwiązaniem, ponieważ przenoszą obciążenie osiowe i promieniowe. 

Dwurzędowe występują w 3 wariantach – wymienne łożysko pierwszej generacji, zintegrowane z piastą drugiej generacji i kompletny zespół trzeciej generacji. 
 

Kiedy czas na wymianę łożyska koła w samodzie?


O tym, czy łożysko koła należy wymienić, świadczy kilka objawów. Jednym z nich jest tzw. „buczenie”, które może nawet zakłócać pracę silnika. Wzrost hałasu zaobserwujemy przy zwiększającej się prędkości jazdy. Jeżeli słyszysz szum, może to oznaczać uszkodzenie kulek tocznych. Łożysko koła uległo również awarii, jeżeli na początku jazdy pojawia się tarcie. Nawet jeżeli nie występuje żadne z tych objawów, to łożysko koła powinno się wymienić po 150-200 przejechanych kilometrach.

informacje dodatkowe: