Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Citroën » układ kierowniczy Citroën C3 / C3 ORIGIN III (SX) » osłony i uszczelki, przekładnia kierownicza Citroën C3 / C3 ORIGIN III (SX)

osłony i uszczelki, przekładnia kierownicza do CITROËN C3 / C3 ORIGIN III (SX)

wybierz typ samochodu CITROËN C3 / C3 ORIGIN III (SX):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość [mm] 203
Materiał Termoplast
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,57
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 16
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 62
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4027816369387
Długość [mm] 200
Materiał Termoplast
Strona zabudowy po stronie pasażera
Ciężar [kg] 0,07
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 16
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 80
nr EAN 4027816454786
Długość [mm] 186
Materiał Termoplast
Strona zabudowy po stronie kierowcy
Ciężar [kg] 0,07
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 16
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 54
nr EAN 4027816454793
Długość [mm] 200
Materiał Termoplast
Strona zabudowy po stronie pasażera
Ciężar [kg] 0,08
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 16
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 80
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4027816454809
Długość [mm] 186
Materiał Termoplast
Strona zabudowy po stronie kierowcy
Ciężar [kg] 0,7
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 16
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 54
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4027816454816
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z obu stron
Długość [mm] 203
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 16
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 61
Materiał Termoplast
nr EAN 4047437362482
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy po stronie kierowcy
Długość [mm] 180
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 16
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 54
Materiał Termoplast
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów z elektrycznym układem wspomagania kierownicy
parzyste numery artykułów 36382 01
nr EAN 4047437402416
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy po stronie pasażera
Długość [mm] 200
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 16
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 81
Materiał Termoplast
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów z elektrycznym układem wspomagania kierownicy
parzyste numery artykułów 36381 01
nr EAN 4047437402423
Wysokość [mm] 201
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 15,5
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 79
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dodatkami
nr EAN 4040074187227
Wysokość [mm] 187
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 15,5
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 54
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dodatkami
nr EAN 4040074187234
Strona zabudowyOś przednia, z lewej
Strona zabudowyos przednia, z prawej
Wysokość [mm]203
wymagana liczba2
Średnica wewnętrzna 1 [mm]16
Średnica wewnętrzna 2 [mm]61
zalecana wymiana parami
Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Masa [g] 139
Materiał Termoplast
nr EAN 8049383588967
Materiał Termoplast
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Masa [g] 147
nr EAN 8049382588951
Materiał Termoplast
Wysokość [mm] 201
Masa [g] 66
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Średnica 1 [mm] 15,5
Średnica 2 [mm] 79
nr EAN 8048804583178
Masa [g] 62
Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Materiał Termoplast
Wysokość [mm] 187
Średnica 1 [mm] 15,5
Średnica 2 [mm] 54
nr EAN 8048805583184
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 16
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 61
Wysokość [mm] 203
Strona zabudowy z obu stron
Zestaw pełny 
nr EAN 8430320199221
Strona zabudowy z przodu z lewej
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 16
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 54
Wysokość [mm] 187
nr EAN 8430320199733
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z obu stron
Wysokość [mm] 203
Materiał Termoplast
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca dla łączników przewodów ze stali szlachetnej
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 16
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 61
Nowa część 
nr EAN 4019064099086
Wysokość [mm] 201
Materiał Termoplast
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca dla łączników przewodów ze stali szlachetnej
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 15,5
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 79
Nowa część 
nr EAN 4019064334446
Długość [mm] 186
Materiał Termoplast
Strona zabudowy po stronie kierowcy
Ciężar [kg] 0,07
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 16
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 54
nr EAN 4044688454799
Strona zabudowy po stronie kierowcy
Zestaw pełny 
Zalecane rozszerzenie naprawy patrz lista dodatków 
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 15,5
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 54
Wysokość [mm] 187
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z opaskami zaciskowymi
Materiał osłony Termoplast
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z obu stron
Długość [mm] 203
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 16
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 61
Materiał Termoplast
nr EAN 3322938393540
Wyświetlanie od 1 do 22 (z 22 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
osłony i uszczelki, przekładnia kierownicza

Osłony i uszczelki przekładni kierowniczej


Każdy samochód ma układ kierowniczy. Bez niego kierowanie pojazdem byłoby niemożliwe. Jazda autem z uszkodzonym lub wyeksploatowanym układem kierowniczym jest bardzo niebezpieczne i mogłoby spowodować wypadek. Istnieją różne rodzaje układów kierowniczych. Najpopularniejszym rozwiązaniem w samochodach jest zębatkowa przekładnia kierownicza. Służy ona do sterowania drążkami kierowniczymi. Gdy kierowca skręci kierownicą w prawo, lewy drążek zostanie wsunięty w stronę maglownicy, a prawy odsunięty. Aby układ był sprawny, szczelny i precyzyjny, wszystkie części powinny być sprawne i nie posiadać nadmiernych luzów. Przy każdym demontażu drążków, lub ich końcówek potrzebne jest ustawienie zbieżności. Pozwoli to na proste sterowanie samochodem i prawidłowe zużycie bieżnika. Maglownica jest bardzo wygodnym rozwiązaniem, ponieważ nawet bez pompy wspomagania niepotrzebne jest użycie większej siły.

Gdy samochód jest wyposażony w sprawne wspomaganie kierownicy (elektryczne lub hydrauliczne), skręcenie kołami jest możliwe praktycznie bez użycia siły. Układ kierowniczy zbudowany jest z kierownicy, kolumny kierowniczej, która steruje wałem z przegubem krzyżakowym (umożliwia to zmianę ustawienia kierownicy). Przekładnia kierownicza z obu stron posiada osłony i uszczelki. Osłony chronią cały mechanizm przed czynnikami zewnętrznymi. Do przekładni zamontowany jest zębnik wspomagania wraz z silnikiem, kolumna kierownicza z czujnikami położenia i momentu obrotowego kierownicy. Z dwóch stron maglownicy przytwierdzone są drążki kierownicze, a do nich końcówki. Końcówki drążka są przykręcone do zwrotnic sterującymi kołami. Kierownica sprawnego układu kierowniczego po skręcie powinna wracać na swoje miejsce. Podczas jazdy po nierównościach kierownica nie powinna zmieniać swojego położenia, a drgania nie mogą być odczuwalne na kole kierowniczym. W przypadku usterki przekładnia może zostać zregenerowana. W gorszym przypadku potrzebna jest wymiana.