Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Honda » układ kierowniczy Honda INSIGHT (ZE) » osłony i uszczelki, przekładnia kierownicza Honda INSIGHT (ZE)

osłony i uszczelki, przekładnia kierownicza do HONDA INSIGHT (ZE)

wybierz typ samochodu HONDA INSIGHT (ZE):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Status produktu: Normalny
nr EAN 4014870437022
Długość [mm] 150
Materiał Guma
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,047
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 27
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 45
nr EAN 4027816080299
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy w środku
Materiał Guma
Długość [mm] 150
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 27
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 45
nr EAN 4047437103863
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów ze wspomaganiem układu kierowniczego
Strona zabudowy Oś przednia
Materiał Guma
Masa [g] 115
Wysokość [mm] 179
Średnica 1 [mm] 16,5
Średnica 2 [mm] 48
nr EAN 8033989137520
Materiał Guma
Wysokość [mm] 144
Masa [g] 102
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Średnica 1 [mm] 25
Średnica 2 [mm] 35
nr EAN 8033989104720
Długość [mm] 150
Materiał Guma
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,047
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 27
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 45
nr EAN 4044688080295
Strona zabudowy z obu stron
Ilość na oś 2
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 27
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 45
Wysokość [mm] 150
Materiał osłony Guma
Wyświetlanie od 1 do 8 (z 8 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
osłony i uszczelki, przekładnia kierownicza

Osłony i uszczelki przekładni kierowniczej


Każdy samochód ma układ kierowniczy. Bez niego kierowanie pojazdem byłoby niemożliwe. Jazda autem z uszkodzonym lub wyeksploatowanym układem kierowniczym jest bardzo niebezpieczne i mogłoby spowodować wypadek. Istnieją różne rodzaje układów kierowniczych. Najpopularniejszym rozwiązaniem w samochodach jest zębatkowa przekładnia kierownicza. Służy ona do sterowania drążkami kierowniczymi. Gdy kierowca skręci kierownicą w prawo, lewy drążek zostanie wsunięty w stronę maglownicy, a prawy odsunięty. Aby układ był sprawny, szczelny i precyzyjny, wszystkie części powinny być sprawne i nie posiadać nadmiernych luzów. Przy każdym demontażu drążków, lub ich końcówek potrzebne jest ustawienie zbieżności. Pozwoli to na proste sterowanie samochodem i prawidłowe zużycie bieżnika. Maglownica jest bardzo wygodnym rozwiązaniem, ponieważ nawet bez pompy wspomagania niepotrzebne jest użycie większej siły.

Gdy samochód jest wyposażony w sprawne wspomaganie kierownicy (elektryczne lub hydrauliczne), skręcenie kołami jest możliwe praktycznie bez użycia siły. Układ kierowniczy zbudowany jest z kierownicy, kolumny kierowniczej, która steruje wałem z przegubem krzyżakowym (umożliwia to zmianę ustawienia kierownicy). Przekładnia kierownicza z obu stron posiada osłony i uszczelki. Osłony chronią cały mechanizm przed czynnikami zewnętrznymi. Do przekładni zamontowany jest zębnik wspomagania wraz z silnikiem, kolumna kierownicza z czujnikami położenia i momentu obrotowego kierownicy. Z dwóch stron maglownicy przytwierdzone są drążki kierownicze, a do nich końcówki. Końcówki drążka są przykręcone do zwrotnic sterującymi kołami. Kierownica sprawnego układu kierowniczego po skręcie powinna wracać na swoje miejsce. Podczas jazdy po nierównościach kierownica nie powinna zmieniać swojego położenia, a drgania nie mogą być odczuwalne na kole kierowniczym. W przypadku usterki przekładnia może zostać zregenerowana. W gorszym przypadku potrzebna jest wymiana.