Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Mercedes-benz » układ kierowniczy Mercedes-benz SPRINTER 3-t Autobus (B906) » osłony i uszczelki, przekładnia kierownicza Mercedes-benz SPRINTER 3-t Autobus (B906)

osłony i uszczelki, przekładnia kierownicza do MERCEDES-BENZ SPRINTER 3-t Autobus (B906)

wybierz typ samochodu MERCEDES-BENZ SPRINTER 3-t Autobus (B906):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Status produktu: Normalny
nr EAN 4014870427450
Długość [mm] 172
Materiał Termoplast
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,078
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 13
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 55
dla numeru OE 48 20 345 81R
nr EAN 4054224017012
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z obu stron
Długość [mm] 172,0
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 12,5
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 55,0
Materiał Termoplast
nr EAN 4047437477377
Status produktu: Normalny
nr EAN 5901619594650
Strona zabudowy Oś przednia
Masa [g] 121
Materiał Guma
Numer komponentu 4
nr EAN 8052353618663
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
dla numeru OE 482034581R
nr EAN 3660872439109
Wysokość [mm] 165
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 9,5
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 42
nr EAN 7316575658786
Długość [mm] 172
Materiał Termoplast
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,058
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 13
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 55
nr EAN 4044688665621
Wyświetlanie od 1 do 8 (z 8 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
osłony i uszczelki, przekładnia kierownicza

Osłony i uszczelki przekładni kierowniczej


Każdy samochód ma układ kierowniczy. Bez niego kierowanie pojazdem byłoby niemożliwe. Jazda autem z uszkodzonym lub wyeksploatowanym układem kierowniczym jest bardzo niebezpieczne i mogłoby spowodować wypadek. Istnieją różne rodzaje układów kierowniczych. Najpopularniejszym rozwiązaniem w samochodach jest zębatkowa przekładnia kierownicza. Służy ona do sterowania drążkami kierowniczymi. Gdy kierowca skręci kierownicą w prawo, lewy drążek zostanie wsunięty w stronę maglownicy, a prawy odsunięty. Aby układ był sprawny, szczelny i precyzyjny, wszystkie części powinny być sprawne i nie posiadać nadmiernych luzów. Przy każdym demontażu drążków, lub ich końcówek potrzebne jest ustawienie zbieżności. Pozwoli to na proste sterowanie samochodem i prawidłowe zużycie bieżnika. Maglownica jest bardzo wygodnym rozwiązaniem, ponieważ nawet bez pompy wspomagania niepotrzebne jest użycie większej siły.

Gdy samochód jest wyposażony w sprawne wspomaganie kierownicy (elektryczne lub hydrauliczne), skręcenie kołami jest możliwe praktycznie bez użycia siły. Układ kierowniczy zbudowany jest z kierownicy, kolumny kierowniczej, która steruje wałem z przegubem krzyżakowym (umożliwia to zmianę ustawienia kierownicy). Przekładnia kierownicza z obu stron posiada osłony i uszczelki. Osłony chronią cały mechanizm przed czynnikami zewnętrznymi. Do przekładni zamontowany jest zębnik wspomagania wraz z silnikiem, kolumna kierownicza z czujnikami położenia i momentu obrotowego kierownicy. Z dwóch stron maglownicy przytwierdzone są drążki kierownicze, a do nich końcówki. Końcówki drążka są przykręcone do zwrotnic sterującymi kołami. Kierownica sprawnego układu kierowniczego po skręcie powinna wracać na swoje miejsce. Podczas jazdy po nierównościach kierownica nie powinna zmieniać swojego położenia, a drgania nie mogą być odczuwalne na kole kierowniczym. W przypadku usterki przekładnia może zostać zregenerowana. W gorszym przypadku potrzebna jest wymiana.