Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Nissan » układ kierowniczy Nissan 240Z (S30) » osłony i uszczelki, przekładnia kierownicza Nissan 240Z (S30)

osłony i uszczelki, przekładnia kierownicza do NISSAN 240Z (S30)

wybierz typ samochodu NISSAN 240Z (S30):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z obu stron
Długość [mm] 180
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 10
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 49
Materiał Guma
nr EAN 4047437104518
Status produktu: Normalny
nr EAN 4014870427177
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Wysokość [mm] 210
Ciężar [kg] 0,325
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 10
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 29
Długość opakowania [cm] 22,0
Szerokość opakowania [cm] 15,0
Wysokość opakowania [cm] 7,5
nr EAN 4056111022888
Długość [mm] 178
Materiał Guma
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,052
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 10
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 49
nr EAN 4027816121022
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z obu stron
Długość [mm] 180
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 10
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 49
Materiał Guma
nr EAN 4047437104518
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z obu stron
Długość [mm] 180
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 10
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 49
Materiał Guma
nr EAN 5903364317850
Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Wysokość [mm] 178
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 10
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 49
Materiał Guma
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dodatkami
nr EAN 4040074034767
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 12
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 46
Wysokość [mm] 185
Strona zabudowy z obu stron
Zestaw pełny 
nr EAN 8430320110066
Strona zabudowy z obu stron
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 12
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 52
Wysokość [mm] 170
dla numeru OE 7M0422831B
nr EAN 8430320102962
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 12
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 52
Wysokość [mm] 170
Strona zabudowy z obu stron
Zestaw pełny 
nr EAN 8430320128634
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Średnica 1 [mm] 10
Średnica 2 [mm] 49
Długość całkowita [mm] 180
nr EAN 5413978193639
Długość [mm] 178
Materiał Guma
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,052
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 10
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 49
nr EAN 4044688121028
Strona zabudowy z obu stron
Ilość na oś 2
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 10
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 49
Wysokość [mm] 178
Materiał osłony Guma
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dodatkami
nr EAN 3322937512164
Wyświetlanie od 1 do 14 (z 14 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
osłony i uszczelki, przekładnia kierownicza

Osłony i uszczelki przekładni kierowniczej


Każdy samochód ma układ kierowniczy. Bez niego kierowanie pojazdem byłoby niemożliwe. Jazda autem z uszkodzonym lub wyeksploatowanym układem kierowniczym jest bardzo niebezpieczne i mogłoby spowodować wypadek. Istnieją różne rodzaje układów kierowniczych. Najpopularniejszym rozwiązaniem w samochodach jest zębatkowa przekładnia kierownicza. Służy ona do sterowania drążkami kierowniczymi. Gdy kierowca skręci kierownicą w prawo, lewy drążek zostanie wsunięty w stronę maglownicy, a prawy odsunięty. Aby układ był sprawny, szczelny i precyzyjny, wszystkie części powinny być sprawne i nie posiadać nadmiernych luzów. Przy każdym demontażu drążków, lub ich końcówek potrzebne jest ustawienie zbieżności. Pozwoli to na proste sterowanie samochodem i prawidłowe zużycie bieżnika. Maglownica jest bardzo wygodnym rozwiązaniem, ponieważ nawet bez pompy wspomagania niepotrzebne jest użycie większej siły.

Gdy samochód jest wyposażony w sprawne wspomaganie kierownicy (elektryczne lub hydrauliczne), skręcenie kołami jest możliwe praktycznie bez użycia siły. Układ kierowniczy zbudowany jest z kierownicy, kolumny kierowniczej, która steruje wałem z przegubem krzyżakowym (umożliwia to zmianę ustawienia kierownicy). Przekładnia kierownicza z obu stron posiada osłony i uszczelki. Osłony chronią cały mechanizm przed czynnikami zewnętrznymi. Do przekładni zamontowany jest zębnik wspomagania wraz z silnikiem, kolumna kierownicza z czujnikami położenia i momentu obrotowego kierownicy. Z dwóch stron maglownicy przytwierdzone są drążki kierownicze, a do nich końcówki. Końcówki drążka są przykręcone do zwrotnic sterującymi kołami. Kierownica sprawnego układu kierowniczego po skręcie powinna wracać na swoje miejsce. Podczas jazdy po nierównościach kierownica nie powinna zmieniać swojego położenia, a drgania nie mogą być odczuwalne na kole kierowniczym. W przypadku usterki przekładnia może zostać zregenerowana. W gorszym przypadku potrzebna jest wymiana.