Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Opel » układ kierowniczy Opel ASTRA H TwinTop (A04) » osłony i uszczelki, przekładnia kierownicza Opel ASTRA H TwinTop (A04)

osłony i uszczelki, przekładnia kierownicza do OPEL ASTRA H TwinTop (A04)

wybierz typ samochodu OPEL ASTRA H TwinTop (A04):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Strona zabudowyOś przednia, z lewej
Strona zabudowyos przednia, z prawej
Długość [mm]191
Ciężar [kg]0,07
MateriałEPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Średnica wewnętrzna 1 [mm]14,8
Średnica wewnętrzna 2 [mm]54,3
Strona zabudowy Oś przednia
Długość [mm] 215
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 16
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 61
Materiał Termoplast
nr EAN 4047437329515
Długość [mm] 215
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 16
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 61
Materiał Termoplast
nr EAN 5903766313498
Ograniczenia producenta ZF
Wysokość [mm] 215
Ciężar [kg] 0,152
Wymagana ilość 2
Materiał Termoplast
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 16
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 61
Długość opakowania [cm] 21,5
Szerokość opakowania [cm] 8
Wysokość opakowania [cm] 8
nr EAN 5412096485343
Ograniczenia producenta TRW
Wysokość [mm] 196
Ciężar [kg] 0,150
Wymagana ilość 2
Materiał Termoplast
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 14
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 54
Długość opakowania [cm] 21,5
Szerokość opakowania [cm] 8
Wysokość opakowania [cm] 8
nr EAN 5412096485350
Strona zabudowy z obu stron
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 16
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 61
Wysokość [mm] 215
dla numeru OE 2992592
nr EAN 8430320198408
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 16
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 61
Wysokość [mm] 215
Strona zabudowy z obu stron
Zestaw pełny 
nr EAN 8430320198422
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dodatkami
Wysokość [mm] 193
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 14,3
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 54,1
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z obu stron
nr EAN 3322937891139
Wyświetlanie od 1 do 8 (z 8 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
osłony i uszczelki, przekładnia kierownicza

Osłony i uszczelki przekładni kierowniczej


Każdy samochód ma układ kierowniczy. Bez niego kierowanie pojazdem byłoby niemożliwe. Jazda autem z uszkodzonym lub wyeksploatowanym układem kierowniczym jest bardzo niebezpieczne i mogłoby spowodować wypadek. Istnieją różne rodzaje układów kierowniczych. Najpopularniejszym rozwiązaniem w samochodach jest zębatkowa przekładnia kierownicza. Służy ona do sterowania drążkami kierowniczymi. Gdy kierowca skręci kierownicą w prawo, lewy drążek zostanie wsunięty w stronę maglownicy, a prawy odsunięty. Aby układ był sprawny, szczelny i precyzyjny, wszystkie części powinny być sprawne i nie posiadać nadmiernych luzów. Przy każdym demontażu drążków, lub ich końcówek potrzebne jest ustawienie zbieżności. Pozwoli to na proste sterowanie samochodem i prawidłowe zużycie bieżnika. Maglownica jest bardzo wygodnym rozwiązaniem, ponieważ nawet bez pompy wspomagania niepotrzebne jest użycie większej siły.

Gdy samochód jest wyposażony w sprawne wspomaganie kierownicy (elektryczne lub hydrauliczne), skręcenie kołami jest możliwe praktycznie bez użycia siły. Układ kierowniczy zbudowany jest z kierownicy, kolumny kierowniczej, która steruje wałem z przegubem krzyżakowym (umożliwia to zmianę ustawienia kierownicy). Przekładnia kierownicza z obu stron posiada osłony i uszczelki. Osłony chronią cały mechanizm przed czynnikami zewnętrznymi. Do przekładni zamontowany jest zębnik wspomagania wraz z silnikiem, kolumna kierownicza z czujnikami położenia i momentu obrotowego kierownicy. Z dwóch stron maglownicy przytwierdzone są drążki kierownicze, a do nich końcówki. Końcówki drążka są przykręcone do zwrotnic sterującymi kołami. Kierownica sprawnego układu kierowniczego po skręcie powinna wracać na swoje miejsce. Podczas jazdy po nierównościach kierownica nie powinna zmieniać swojego położenia, a drgania nie mogą być odczuwalne na kole kierowniczym. W przypadku usterki przekładnia może zostać zregenerowana. W gorszym przypadku potrzebna jest wymiana.